به گزارش ایرنا حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی روز شنبه در دیدار مدیر و معاونان شرکت مخابرات منطقه خراسان جنوبی افزود: امروز مسایل ارتباطات برای شهرها و روستاهای ایران و خارج از کشور جزو مسایل اولیه است اما خیلی فرق می کند که این خودی و خیرخواهانه باشد یا به عنوان پلی برای عبور دشمن به داخل خانه ها از آن استفاده شود.
وی گفت: نتیجه تلاش ها در حوزه ارتباطات بیشتر به نفع غیرخودی تمام می شود زیرا مهمترین هویت هر جامعه ای هویت فرهنگی آن است.
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با قدردانی از فعالیت های حوزه ارتباطات استان که رتبه های نخست کشوری را هم داشته است افزود: این کارهای شایسته اگرچه مورد انتظار است اما برخی مسایل کلی تر وجود دارد که مسایل منطقه ای هم جزو آن بوده و خواه ناخواه تحت تاثیر آن قرار می گیرد.
وی با بیان اینکه سررشته کار دست خودی نیست اظهار داشت: به همین دلیل است که می بینید محصول تلاش ها و کوشش ها چیز دیگری می شود.
حجت الاسلام و المسلمین عبادی گفت: پیش از این فرهنگ سازی برای فرزندان از طریق خانواده ها انجام می شد اما الان نرم افزارهایی که سررشته آن دست بیگانه است این کار را انجام می دهد لذا محصول کار خوب نصیب دیگران می شود.
وی افزود: امید است کسانی که در سطح کشور تجربه های تلخی در ندانم کاری داشته اند، سرمایه گذاری روی بخش خودی انجام دهند.
امام جمعه بیرجند بر بازگشت به استقلال فرهنگی در کشور تاکید کرد و گفت: ارتباطات نعمت بزرگی است اما اینکه با چه کسی ارتباط برقرار شود، مهمتر است.
وی بیان کرد: در گذشته اگر کسی مسافری داشت باید به سختی آن هم از طریق نامه با او ارتباط برقرار می کرد اما اکنون هر زمان که خواستند ارتباط برقرار کنند هم می بینند و هم صحبت می کنند که این نعمت است اما آسیب هم دارد.
وی افزود: زمانی که در آن واقع هستیم بهترین و بدترین زمان محسوب می شود چرا که بهترین از لحاظ نعمت ها و بدترین از لحاظ بهره برداری ها است.
حجت الاسلام و المسلمین عبادی بیان کرد: امروز اقسام تهاجم فرهنگی در فضای مجازی و حقیقی به صورت بمبی برای یک جامعه درآمده که خطرناک است.
وی با تاکید بر اینکه ماهیت هر جامعه به فرهنگ آن است گفت: اگر شهرها بر اثر جنگی ویران شود حتی بهتر از قبل قابل ساخت است اما اگر فرهنگ جامعه آسیب ببیند قابل جبران نیست.
وی افزود: ضمن تشکر از اقداماتی که در حوزه ارتباطات صورت می گیرد اما عوارض و نتایج آن نیز حتما در نظر گرفته شود تا پلی برای تاثیرات فرهنگ بیگانه بر فرهنگ خودی نباشیم.
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار داشت: امروز تهاجم فرهنگی علیه اسلام ناب به دنبال ویرانی شهرها، کشورها و آوارگی بوده و بدتر از این ویرانی ها ویرانی فرهنگ ها است.
وی گفت: دشمنان از همین طریق با تهاجم فرهنگی بنیان فرهنگ ها را تخریب می کنند که بیشتر فشارها را روی ایران وارد کرده ولی هدف سلطه بر کل جهان است تا صدای هیچ کس به هیچ جا نرسد.
27 اردیبهشت روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی نام دارد.
9893*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.