به گزارش ایرنا عزت الله گل علیزاده روز شنبه در نشست هم اندیشی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان بیمه سلامت با اصحاب حوزه سلامت خراسان جنوبی افزود: رسالت اصلی سازمان بیمه سلامت حفاظت از بیمه شدگان خود در برابر هزینه های درمانی است.
وی بیان کرد: بر اساس گفته برخی کارشناسان حدود 9 درصد از تولید ناخالص ملی به حوزه سلامت اختصاص دارد این در حالیست که هنوز مردم و مسئولان از وضعیت خدمات ابراز نارضایتی می کنند.
قائم مقام مدیرعامل سازمان بیمه سلامت در امور استان ها ادامه داد: وضعیت بهداشت و درمان در برخی کشورها با درصد پایین ‌تر از تولید ناخالص ملی بهتر از ایران است و لذا باید ایراد کار را بررسی و شناسایی کنیم.
وی از فعالان و ارایه دهندگان خدمات بیمه سلامت خواست مرتب در بیمارستان ها و مراکز درمانی حضور پیدا کرده و پای صحبت های مردم بنشینند.
گل علیزاده عنوان کرد: جامعه پزشکی جامعه خدومی بوده و طی این سال ها خدمات زیادی ارایه کرده است اما متاسفانه تحت هجمه های شدیدی نیز بوده است.
وی با بیان اینکه بدون شک اشکال کار در فرایندها است یادآور شد: در قوانین برنامه پنجم و ششم به درستی اشاره شده تا در نظام ارجاع سطح بندی خدمات را تدوین و استقرار ندهیم هر چقدر پول در حوزه درمان اختصاص یابد باز هم کافی نخواهد بود.
عضو هیئت مدیره بیمه سلامت ایران ادامه داد: همه اینها میسر نمی شود مگر اینکه کسانی که ارایه دهنده خدمت هستند نیز پای کار باشند.
وی بیان کرد: نمی توان بخشنامه ها و مقرراتی بدون نظر و مشورت ارایه دهندگان خدمت وضع کرد و این امر در قانون برنامه ششم توسعه نیز مورد تاکید قرار گرفته است.
گل علیزاده اضافه کرد: همچنین در احکام وزارت بهداشت به ویژه معاونت درمان تصریح شده در بخشنامه ها بایستی نظرات انجمن های علمی و نظام پزشکی نیز گرفته شود چراکه اگر ارایه دهندگان خدمت پای کار نباشد تمامی اینها محقق نخواهد شد.
وی در ادامه یکی از اقدامات خوب مدیرعامل سازمان بیمه سلامت را بحث سفرهای استانی دانست و گفت: در این سفرها چند هدف از جمله نشست با اصحاب سلامت اعم از بخش دولتی و خصوصی دنبال می شود.
قائم مقام مدیرعامل سازمان بیمه سلامت در امور استان ها افزود: همچنین شنیدن پیشنهادات، چالش ها و مشکلات ارایه دهندگان خدمات سلامت در استان ها و لحاظ کردن آن در تصمیم گیری ها و تصمیم سازی ها از دیگر اهداف سفرهای استانی است.
وی عنوان کرد: بازدید از دفاتر پیشخوان ارایه دهنده خدمات، برگزاری جلسه با هیات مدیره انجمن ها، حضور در شورای عالی سازمان نظام پزشکی و در نهایت عقد تفاهم نامه با هیات مدیره مجمع انجمن ها و سازمان نظام پزشکی از دیگر اهداف سفر به استان ها است.
7557 * 6054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.