به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی عباس رکنی افزود: آیین نامه ایمنی در کارگاه های سنگبری با هدف صیانت از نیروی انسانی و منابع مادی و پیشگیری از حوادث ناشی از کار در فرایندها و فعالیت های مرتبط با سنگبری تدوین شده است و در تمامی کارگاه های سنگبری مشمول قانون کار باید اجرا شود.
وی بیان کرد: کارفرمایان کارگاه های سنگبری فعال، مکلف به رعایت تمامی مصوبات شورای عالی حفاظت فنی و دیگر قوانین و مقررات جاری کشور هستند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خراسان جنوبی گفت: کارفرمایانی که در نظر دارند کارگاه جدیدی احداث کنند یا کارگاه موجود را توسعه دهند، مکلف هستند مطابق ماده 87 قانون کار، نقشه های ساختمانی و طرح های مورد نظر را به لحاظ پیش بینی مسائل حفاظت فنی و بهداشت کار، برای اظهار نظر و تایید به اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی محل ارسال کنند.
وی اظهار داشت: براساس آیین نامه کارفرما مکلف به انجام فرایند مدیریت ریسک، شامل شناسایی خطرات، ارزیابی و کنترل مخاطرات محیط کار است و باید مستندات مرتبط با این موضوع را تهیه و هر سال بازبینی و به روزرسانی کند و یک نسخه از آن باید همواره در محل کارگاه برای ارائه به بازرسان کار موجود باشد.
رکنی اضافه کرد: کارفرما مکلف است نسبت به تهیه و ارائه تجهیزات حفاظت فردی و آموزش استفاده از آنها اقدام کرده و ماشین آلات، تجهیزات و ابزارهای معیوب و ناایمن را هرچه سریعتر تعمیر، سرویس و رفع عیب کند.
آیین نامه ایمنی در کارگاه های سنگبری در صفحه نخست سایت اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی به آدرس https://skh.mcls.gov.ir/icm_content/media/image/2019/05/281236_orig.pdf بارگذاری شده است.
7557*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.