به گزارش ایرنا سید مرتضی حسینی روز شنبه در بازدید رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور از یک کارگاه حوله بافی در شهر بیرجند افزود: امسال برای تامین حوله احرام حجاج در راستای حمایت از کارگاه ها و مشاغل خانگی با سازمان حج و زیارت استان تفاهم نامه همکاری منعقد شده است.
وی بیان کرد: تعداد 250 کارگاه حوله بافی زیر نظر سازمان بسیج سازندگی در استان فعال است که به طور مستقیم و غیر مستیم زمینه اشتغال 500 نفر را فراهم کرده است.
معاون آموزش و اشتغال بسیج سازندگی خراسان جنوبی، هزینه هر حوله را 75 هزار تومان برآور کرد و اظهار داشت: بافت حوله روزانه برای هر فرد 100 هزار تومان درآمدزایی دارد.
وی عنوان کرد: پارسال یک میلیارد و 834 میلیون تومان تسهیلات اشتغال به کارگاه های مختلف زیر نظر سازمان بسیج سازندگی استان پرداخت شد.
حسینی ادامه داد: با پرداخت این تسهیلات تاکنون 145 کارگاه شامل پرورش زنبور عسل، دامپروری، ماکیان، حوله بافی، صنایع دستی و تولیداتی که در راستای اقتصاد مقاومتی است ایجاد شده است.
وی یادآور شد: امسال نیز در بحث حمایت و پشتیبانی از کارگاه های اشتغال 480 کارگاه در استان راه اندازی خواهد شد که بحث آموزش آنها نیز در دست پیگیری است.
7557 * 6054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.