به گزارش ایرنا محمدصادق معتمدیان روز شنبه در سفر به شهرستان سرایان در جمع مردم روستای عشایری «چاه غیاث» بخش سه قلعه این شهرستان افزود: تلاش ما این است که مشکلات مردم رفع شود.
وی بیان کرد: اما آنچه مردم باید به آن توجه کنند این است که عقب افتادگی ها مربوط به امروز نیست و مربوط به گذشته و دوران پهلوی است، در 40 سال اخیر نظام مقدس جمهوری اسلامی خدمات بسیاری به مناطق مختلف کشور ارایه کرده اما همچنان بخشی از محرومیت ها در استان وجود دارد.
معتمدیان با بیان اینکه خراسان جنوبی یک استان پهناور و سومین استان کشور به لحاظ وسعت است، گفت: وسعت زیاد و خشکسالی ها حاکم بر منطقه روند خدمت رسانی به مناطق عشایری را سخت کرده است.
وی اضافه کرد: سیاست نظام مقدس جمهوری اسلامی و دولت کمک به مردم در مناطقی که از امکانات کمتری برخوردار هستند.
استاندار خراسان جنوبی از عشایر به عنوان جمعیت پرتلاش، مولد و تاثیرگذار در اقتصاد کشور و استان نام برد و گفت: این استان 80 هزار نفر جمعیت عشایری دارد، جمعیتی که همواره همراه نظام و انقلاب هستند و در تامین امنیت استان نقش آفرینی می کنند.
معتمدیان افزود: همراهی عشایر در زمینه تامین امنیت موجب شده که با وجود 331 کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان، خراسان جنوبی جزو استان های امن کشور محسوب شود.
وی یادآور شد: تلاش می کنیم که اقدامات عمرانی ما عام المنفعه باشد و همه مردم ساکن در منطقه بهره مند شوند.

**مشکلات عشایر در کوتاهترین فرصت رفع می شود
استاندار خراسان جنوبی گفت: همه باید انسجام، همدلی و وحدت خود را حفظ کنیم و موضوعات، مشکلات و درخواست ها به صورت کارشناسی شده، مطرح شوند و مشکلات نباید به گونه ای ارائه شود که برای مردم دغدغه ایجاد کند یا موجب اختلاف شود.
وی هدف از سفرهای شهرستانی را بررسی و رفع مشکلات مردم ذکرکرد و افزود: حضور مدیران کل در جمع مردم در راستای خدمت رسانی بیشتر به مردم است و همه ما شبانه روزی تلاش می کنیم به مردم خدمت رسانی و مشکلات آنان را حل کنیم.
استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: علیرغم محدودیت در منابع اعتباری، قول می دهیم مشکل مردم و به خصوص عشایر را در کوتاه ترین فرصت رفع شود.
معتمدیان عنوان کرد: امروز در شرایط جنگ اقتصادی سخت با دشمن قرار داریم اما دارای استان و کشوری سرشار از منابع خدادادی بی نظیر هستیم که باید این ظرفیت ها را برای رونق تولید اولویت بندی کنیم.
وی اظهار داشت: در دو سال آینده گازرسانی به اکثر روستاهای خراسان جنوبی انجام می شود.
استاندار خراسان جنوبی که از روز چهارشنبه به شهرستان های بشرویه، طبس و فردوس سفر کرده است، شامگاه جمعه وارد شهرستان سرایان شد.
دیدار با فعالان اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی شهرستان سرایان، برگزاری میز خدمت و بازدید از روستاهای عشایری « چاه غیاث، چاه طالبی، چاه پنیری و چاه ترخی» از برنامه های معتمدیان در سرایان بود.
شهرستان سرایان در شمال غربی خراسان جنوبی و 160 کیلومتری بیرجند است.
استاندار خراسان جنوبی روز چهارشنبه گذشته ضمن بازدید از روستاهای سیل زده شهرستان های بشرویه و طبس، مشکلات ساکنان این مناطق را از نزدیک مورد بررسی قرار داد.
وی روز بعد در آیین گرامیداشت پنجم اردیبهشت سالروز شکست حمله نظامی آمریکا در صحرای طبس شرکت کرد.
استاندار خراسان جنوبی عصر پنجشنبه در هفتمین سفر شهرستانی خود وارد فردوس شد و در سفر دو روزه ضمن بازدید از طرح ها و مجموعه های اقتصادی، با مردم شهرها و روستاهای مختلف این شهرستان دیدار کرد.
7556* 7559* 6054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.