به گزارش ایرنا ماشاءاله کریمان خراسانی روز چهارشنبه در نشست ستاد راهبردی صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر شهرستان نهبندان افزود: باید تلاش کنیم پوشش بیمه روستایی از 37 درصد فعلی به حداقل 50 درصد در یک بازه کوتاه مدت برسد.
وی بیان کرد: بخشداران در نشست های ادواری با دهیاران تابعه از کارگزاران این بیمه دعوت کنند تا مزایای بیمه را تشریح و نسبت به شناسایی آن دسته از روستاییان و عشایری که تاکنون عضو بیمه مذکور نشده اند، اقدام کنند.
فرماندار نهبندان از تمامی روستاییان و عشایر خواست با قرارگیری در چتر حمایتی بیمه اجتماعی، از مزایای عضویت در آن بهره مند شوند و مانند کارمندان بعد از بازنشستگی حقوق دریافت کنند.
وی ادامه داد: بیمه اجتماعی به ویژه برای عشایر و روستاییان یک ضرورت است چون به ایجاد حاشیه امنیت برای آنان منجر می شود.
کریمان خراسانی همچنین گفت: براساس سرشماری سال 1395، جمعیت شهرستان نهبندان به دلیل مهاجرت 6 هزار نفر نسبت به سرشماری سال 1390 کاهش یافته و خشکسالی های چندین ساله و کم آبی از علل اصلی مهاجرت روستاییان است.
وی اظهار داشت: 544 روستا و آبادی در شهرستان نهبندان وجود دارد که براثر خشکسالی های چندین ساله 257 روستا و آبادی خالی از سکنه شده است.
فرماندار نهبندان بیان کرد: تمامی تلاش خود را به کار گرفته ایم تا با ارائه خدمات مطلوب روند مهاجرت روستاییان شهرستان متوقف یا کند شود چرا که مرزنشینان و روستاییان زمینه ساز امنیت پایدار هستند.
شهرستان نهبندان با 140 کیلومتر مرز با افغانستان و 26 هزار کیلومتر مربع وسعت در جنوبی ترین نقطه خراسان جنوبی و 200 کیلومتری بیرجند قرار دارد.
7556*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.