به گزارش ایرنا محمدصادق بیجندی روز شنبه در نشست بررسی روند اجرای الگوی توسعه مشاغل خانگی خراسان جنوبی افزود: برخی محصولات خانگی به برند تبدیل شده و جایگاه خوبی در بازارهای داخلی و خارجی پیدا کرده است.
وی اظهار داشت: به عنوان مثال در خراسان جنوبی هنر« توبافی» و پارچه بافی رونق گرفته و درآمد خوبی در این زمینه برای فعالان آن ایجاد شده است.
رئیس سازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان جهاد دانشگاهی اظهار داشت: همچنین محصولات خیریه حضرت رسول (ص) بیرجند با نشان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان الگوی توسعه مشاغل خانگی خراسان جنوبی در اختیار تمام وزارتخانه های کشور قرار گرفته و برندسازی شده است.
رئیس جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی هم از شناسایی 28 شغل مزیت دار در استان خبر داد و گفت: تاکنون 799 نفر در این رشته ثبت نام کردند که 80 درصد آنان را بانوان تشکیل می دهند.
جلال الدین صادقی با بیان اینکه 400 نفر آموزش ‌های مرتبط با توانمندسازی را فراگرفتند افزود: در استخراج شغل های مزیت دار خراسان جنوبی، اسناد بالا دستی استان را مطالعه و نظرات کارکنان و خبرگان دستگاه‌ های اجرایی متولی مشاغل خانگی در استان را دریافت کرده ایم.
وی بیان کرد: همچنین نظرات فعالان بازار در حوزه مشاغل خانگی به صورت مستقل و پشتیبان دریافت شد و در نهایت این مشاغل با بهره گیری از دو مدل علمی رتبه بندی شدند.
رئیس جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی با بیان اینکه اشتغال امروزه دغدغه اصلی کشور است عنوان کرد: اگر طرح ملی توسعه مشاغل خانگی جهاد دانشگاهی به خوبی پیش رود خواهد توانست دغدغه‌ ها را کاهش دهد.
وی یادآور شد: نتیجه بررسی‌ ها نشان داده است که توجه نکردن به مقوله آموزش و توانمندسازی متقاضیان یکی از علل موفقیت نشدن در کسب و کارهای خانگی تلقی می‌ شود.
صادقی گفت: مردم هنوز نقش مشاغل خانگی را باور ندارند که نیاز به فرهنگ سازی در یک دوره زمانی دارد.
«طرح ملی الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی» با همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان تجاری ‌سازی فناوری و اشتغال دانش ‌آموختگان جهاد دانشگاهی در 9 استان کشور در دست اجرا است.
7557 * 6054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.