به گزارش ایرنا علی ناصری روز دوشنبه در نشست هم اندیشی با جوانان منتخب شهرستان بیرجند افزود: در بنیاد توسعه ورزش، اگر فعالیت اقتصادی در راستای توسعه ورزش بخواهد انجام شود باید در این محل صورت گیرد تا برای مثال هیات جانبازان و معلولان و تیم فوتبال هرکدام جدا به دنبال اسپانسر نروند.
وی اظهار داشت: اگر این بنیاد ایجاد شود مشکل ورزش از این سردرگمی که امروز جوانان ما دچار آن هستند نجات پیدا می کند و تقاضای ما از اداره کل ورزش و جوانان این است که مدیریت هیات های ورزشی و نحوه واگذاری اماکن ورزشی به هیات ها یا اجاره آن به بخش خصوصی بازنگری شود و نیازمندی های هیات ها دیده شود و بعد مطابق آیین نامه انجام شود.
فرماندار بیرجند بیان کرد: در بحث مدیریتی در فرمانداری بیرجند چهار مدیر سال قبل بازنشسته شدند که هم اکنون یکی از مدیران جوان را منصوب کردیم و 2 مدیر دیگر هم کارهایشان برای تصدی مدیریت در حال انجام است.
ناصری گفت: در بسیاری از اداره های جوانان در مسئولیت های مدیر یا معاون حضور دارند و توصیه ما این است که این اقدام انجام شود و جوانان وارد چرخه مدیریتی شوند تا خودشان در بطن بعضی مسائل قرار گیرند.
وی افزود: در بخش اشتغال در روستاها وظیفه ما به عنوان دولت ایجاد زیرساخت است، با توجه به خشکسالی در روستاها، در طول دولت یازدهم و دوزادهم 20 میلیارد تومان اعتبار به دهیاری های شهرستان بیرجند داده شده است.
فرماندار بیرجند بیان کرد: این اعتبار سال های قبل از این دوره ها شاید به یک سوم هم نمی رسید، حجم تسهیلاتی که سال قبل خاص اشتغال روستاییان بود 41 میلیارد تومان انعقاد قرارداد با بانک داشتیم که تا این لحظه 36 میلیارد تومان محقق شده است.
ناصری گفت: بحث حوله بافی به عنوان یکی از کارهای بومی و محلی را احیا کردیم و روستای خراشاد ابتدا ثبت ملی و سال قبل ثبت جهانی شد و در یکی دیگر از روستاهای حاشیه شهر 700 نفر بعد از آموزش مشغول کار شدند.
وی افزود: حوزه ورزش نیازمند سالن، مربی، کمک حوزه های اسپانسری و ... دارد با تیمی در شهرستان تاکنون اداره کل ورزش و جوانان در حوزه زیرساختی خوب کار کرده است.
وی اظهار داشت: انتقاد هایی از طرف بعضی از جوانان امروز شد که بسیاری از آنها را می پذیرم بعضی از نشست ها در مجموعه سیستم ادرای شاید با هدف صرف برگزاری نشست باشد اما برای شخص من اینطور نیست چون اگر فردی تازه منصوب شده باشد برای ارائه عملکرد و شعار به این نشست صرف ممکن است نیاز داشته باشد اما برای بنده که چهار سال مسئولیت فرمانداری بیرجند را دارم این گونه نیست.
فرماندار بیرجند در ادامه بیان کرد: استاندارد مدیریت معمولا سه سال است و بعد از آن می توان گفت که نه مدیر چیزی برای عرضه دارد و نه جمعی که با آن مدیر کار می کنند دیگر شاید راغب نباشند با سیاست ها کار کنند و حتما تغییر و تحول لازم است.
ناصری گفت: بعد از چهار سال که در خدمت مردم شهرستان بیرجند بودیم فکر می کنم نیازی به برگزاری نشست برای عکس گرفتن و تبلیغ نداریم و خوشبختانه از کسانی بوده و هستم که مستقیم با مردم ارتباط داشته ام و در حوزه ای که کار کردم روابط عمومی شخصی هم داشته ام و در فضای مجازی حضور دارم و خودم صفحه خود را مدیریت می کنم و بی واسطه، امکانی را برای اظهارنظر مخاطبان و خودم دارم و سال ها کار رسانه ای کردم و اهمیت این حوزه را می دانم.
وی افزود: در زمان استاندار سابق برنامه ای با عنوان تشکیل مجمع مشاوران جوان استاندار داشتند اما قبل از شکل گیری آن مجمع، ما در فرمانداری جمع مشورتی برای جوانان داشتیم که یک جمع 10 نفره با تخصص های مختلف بودند.
وی اظهار داشت: در حوزه بانکی، روستا و شهرداری، فرهنگی و هنری و آینده نگری، ورزش، بانوان و ... در فرمانداری مشاور داریم، امروز هم در شهرستان بیرجند اتاق فکر هایی برگزار کرده و نمایندگانی از حوزه دانشگاه ها، صنعت و دیگر حوزه ها حضور دارند.
وی تصریح کرد: در حوزه ورزش انتقادات به حق است و ما در این بخش با مشکل تغییر مدیریتی مواجه بودیم و در این چهار سال که در شهرستان بیرجند حضور دارم چهار مدیر در اداره کل ورزش و جوانان تغییر کرد و سیاست های متناقض بود و اینکه کسی نبود که مباحث را پیگیری کند، ورزشکاران ما آسیب دیدند.
فرماندار بیرجند در ادامه بیان کرد: مشکل ما مشکل مدیریتی در راس هرم ورزش استان شکل می گرفت که خوشبختانه با حضور آقای سرپرست به عنوان مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی این وضعیت جمع و جور شد، در گذشته سیاست هایی که دنبال می شد و هر وقت ما اعلام نظر می کردیم تا مدیر مربوط قصد پیگیری برنامه را داشت تغییرات انجام می شد و همت لازم هم نبود.
ناصری گفت: زمانی که وزیر ورزش و جوانان در سفر رئیس جمهوری در فروردین 1396 به استان آمد و سالن 15 هزار نفری را افتتاح کرد، سه ساعت با وزیر ورزش نشسته بودیم اما یک پیشنهاد از طرف مدیرکل ورزش و جوانان وقت به وزیر ارائه نشد و وی چهره ای دانشگاهی هم بود و این کار را بدتر می کند، ما از نمایندگان دانشگاه که به نشست می آیند و انتقاد هم می کنند انتظار داریم 10 طرح قبل آن به ما بدهند و بعد بگویند که فرمانداری این طرح را پیگیری نکرد.
وی افزود: روزی که وارد مجموعه دولت شدم کار دولتی نکرده بودم بلکه با مطالعه ، طرح و آمادگی وارد شدم و این مطالبه گری را در کجای سیستم آموزشی ما از مدرسه تا دانشگاه به دانش آموز و دانشجو می آموزند.
7559 * 6054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.