محمدرضا بیکی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اکنون تنها در بیرجند 322 کلاس درس دو نوبته است و همچنین حدود 260 کلاس در سایت های مسکن مهر استان نیاز است.
وی بیان کرد: با همت خیرین مدرسه ساز منابع ملی بیشتری به استان تعلق می گیرد همانطور که مجلس شورای اسلامی تصویب کرده است امسال یکهزار میلیارد تومان از محل منابع ملی به پروژه های نیمه تمام مردمی، اختصاص می یابد تا پروژه ها به اتمام برسد.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی اظهار داشت: فرهنگ سازی و جذب خیرین مدرسه ساز از اولویت های نوسازی مدارس است چراکه به دنبال فرهنگ سازی این مهم، نیازهای آموزش و پرورش در این زمینه برآورده می شود.
وی عنوان کرد: بیست و یکمین جشنواره خیرین مدرسه ساز فردا (سوم اردیبهشت) با حضور خراسان جنوبی های مقیم خراسان رضوی از ساعت 16 تا 20 در بلوار شهید کلانتری مشهد جنب هتل پردیسان، دانشگاه فرهنگیان ( پردیس شهید بهشتی) سالن ابن هیثم برگزار می شود.
بیکی گفت: در مجموع یکهزار و 500 نفر از استان خراسان جنوبی که مقیم خراسان رضوی هستند برای حضور در این جشنواره شناسایی و دعوت شده اند و این جشنواره حالت گلریزان نخواهد داشت.
وی افزود: برگزاری نمایشگاه دستاوردها و نیازهای آموزشی خراسان جنوبی، تقدیر از 36 نفر از خیرین مدرسه سازی که به تعهدات خود عمل کرده اند و اهدای نشان خیرین مدرسه ساز به 2 نفر از دیگر برنامه های این جشنواره پیش بینی شده است.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی اظهار داشت: سال گذشته در بیستمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان خیرین 21 میلیارد تومان تعهد کردند که تاکنون 65 درصد این رقم محقق شده است.
وی گفت: در برخی از نقاط استان نیاز زیادی به جذب خیر برای تعمیر و تجهیز سیستم گرمایشی و تجهیزات مدارس داریم بگونه ای که برخی از مدارس مناطق محروم، از وجود یک کامپیوتر هم محروم هستند.
بیکی یادآور شد: در خراسان جنوبی مدرسه سازی و مدرسه یاری و نیز تجهیز مدارس با مشکل مواجه است و نیاز به جذب و همت افراد خیر دارد.
7557 * 6054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.