به گزارش ایرنا محمد صادق معتمدیان روز چهارشنبه در سفر یک روزه به شهرستان زیرکوه در جمع مردم بخش زهان اظهار داشت: در طول 40 سال انقلاب اسلامی، استکبار جهانی با همه توانمندی و ظرفیت ها به دنبال محدود سازی موج انقلاب اسلامی در سطح دنیا است.
وی افزایش نفوذ جمهوری اسلامی در جهان و منطقه را یادآور شد و افزود: حوادث یک دهه اخیر در سطح منطقه و جریانات تکفیری که با حمایت آمریکا سازماندهی و در کشورهای عربی شکل گرفت تنها کشوری که توانست در مقابل جریان تکفیری و سلفی تندرو از جمله داعش و ده ها گروهک دیگر مقابله کند ایران بود.
استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: موضوع اول استکبار جهانی تعیین تکلیف کردن جریان داعش است در حالی که این جریان توسط خودشان ایجاد شد و اکنون به معضلی برای خودشان تبدیل شده است.
وی با بیان اینکه تعیین تکلیف شدن داعش برای استکبار جهانی هزینه در برداشته است گفت: جریانی که همه از آن فرار می کنند ولی جمهوری اسلامی مقتدرانه از جریان های مقابل و جبهه مقاومت در برابر این جریان تکفیری حمایت کرده است.
معتمدیان با اشاره به زمین گیر شدن جریان تروریست داعش در منطقه توسط نیروهای جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: سپاه پاسداران به عنوان یک نهاد برآمده از انقلاب با فتنه های قومی که در مناطق مختلف با هدایت استکبار جهانی به دنبال واگرایی بودند مقابله کرد.
وی ادامه داد: علاوه بر مقابله سپاه با تجزیه طالبان و تروریست ها، این نهاد ایثارگری هایی هم در هشت سال دفاع مقدس از خود نشان داد و حتی نیروهای سپاه در عرصه های سازندگی و اقتصادی نیز کنار مردم بودند.
استاندار خراسان جنوبی یادآور شد: در همین سیل اخیر هم سپاه پاسداران کنار دولت و سایر نیروها حضور پیدا کرده و خدمات ارزنده ای داشتند.
وی با بیان اینکه سپاه نهاد مردمی و برآمده از بطن مردم است گفت: اقدام احمقانه و مضحکی که آمریکا انجام داده و سپاه را در لیست سازمان های تروریست قرار داد اما مردم بدون هیچگونه ساماندهی با حضور گسترده در مراکز مختلف سپاه پشتیبانی خود را از این نهاد اعلام و اثبات کردند ما 80 میلیون پاسدار هستیم.
معتمدیان یادآور شد: ما 40 سال است که در سخت ترین شرایط تحریم به سر می بریم و استکبار جهانی به هر بهانه ای حلقه محدودیت ها را بیشتر می کند.
وی با اشاره به تاثیر تحریم ها و بازگشت درآمد از فروش نفت در سیستم بانکی نیز گفت: کشور ایران در این خصوص با مشکلاتی مواجه است اما با توجه به مرزهای مشترکی که با 15 کشور داریم امید است که تمرکز روی صادرات غیرنفتی منجر به رفع برخی مشکلات شود.
استاندار خراسان جنوبی با ابراز امیدواری از اینکه ایران به سلامت از پیچ تاریخی تحریم ها عبور کند افزود: علیرغم مشکلاتی اعتباری کشور و تاثیراتی که تحریم ها روی منابع پولی و مالی گذاشته اما دولت به همه مشکلات واقع است و همه مسئولان نظام درصدد رفع مشکلات و کاهش فشار اقتصادی بر مردم هستند.
وی با تاکید بر تاثیر پشتوانه مردمی در موفقیت های نظام بیان کرد: اگر هر کشوری به غیر از جمهوری اسلامی بود شاید در همان روزهای اول تحریم متلاشی می شد اما با پشتوانه مردم در هر شرایط سختی مسایل مدیریت و حل شده است.
معتمدیان، نظام مردم سالاری دینی را یک شاخصه خوب برای جمهوری اسلامی دانست و گفت: همانطور که جنگ با نیروی مردمی تعیین تکیلف شد در سیل اخیر هم مردم عاشقانه حضور پیدا کرده و از نظر مادی و معنوی با مردم سیل زده همدردی کردند.
وی با تاکید بر اینکه حضور و حمایت مردم بزرگترین پشتوانه حاکمیت مردم هستند افزود: آرزو داریم مشکلاتی که در بخش ها و شهرهای مختلف است حل کنیم.
استاندار خراسان جنوبی با اشاره به مشکلات مطرح شده از سوی مردم بخش زهان یادآور شد: مردمان این بخش سختکوش و ولایتمدار هستند و این را می توان از آمار شهدا و جانبازان این منطقه فهمید لذا در این شرایط وظیفه ما مشکل تر می شود که با نگاه ویژه مسایل دنبال شود.
وی تولید 15 هزار تن زرشک در سال را یک مزیت بسیار خوب در بخش زهان دانست و گفت: این بخش از مهمترین قطب های تولید زرشک محسوب می شود.
معتمدیان با تاکید بر اینکه یکی از آسیب های خراسان جنوبی خام فروشی محصولات است ادامه داد: 10 نوع محصول استراتژیک در استان داریم که برخی از آنها صاحب رتبه جهانی هستند و نیاز به توجه بیشتر در بحث فرآوری و ارزش افزوده دارند.
وی گفت: سود محصولات کشاورزی بیشتر از اینکه نصیب کشاورز شود در جیب دلالان می رود اما با راه اندازی واحدهای فرآوری و تقویت آن می توان به اقتصاد کشاورزی به خصوص در رابطه با محصول زرشک کمک کرد.
استاندار خراسان جنوبی بر توسعه کاشت محصول زرشک به خصوص در بخش زهان که ظرفیت خوبی از لحاظ منابع آبی دارد تاکید کرد و افزود: تجربه روستاهایی چون گازار در راه اندازی کارخانه فرآوری زرشک می تواند برای سایر نقاط الگو باشد.
معتمدیان با بیان اینکه اعطای تسهیلات کم بهره جزو اولویت های استان است اضافه کرد: امسال اعتبارات خوبی گرفته ایم اما لازمه استفاده از این اعتبارات آن است که همه مسئولان بخش و شهرستان برنامه و طرح ارایه دهند تا با مشارکت و حمایت، محصولات کشاورزی از استان به خارج کشور مستقیم صادر شود.
وی راه اندازی گمرکات تخصصی محصولات استراتژیک در استان را مورد تاکید قرار داد و گفت: موانعی در این مسیر وجود دارد که شناسایی شده و امید است به نتیجه برسد.
استاندار خراسان جنوبی به بارندگی های اخیر در استان بعد از 20 سال خشکسالی اشاره کرد و گفت: در برخی نقاط بیش از چهار برابر گذشته میزان بارندگی ها بوده است.
وی با اشاره به خدمات دولت در بحث لوله کشی آب شرب و برق روستاهای بالای 20 خانوار افزود: با توجه به پیگیری مجلس شورای اسلامی برای پنج استان از جمله خراسان جنوبی اعتبار ویژه ای در نظر گرفته شده و امیدواری تا پایان دولت بحث گازرسانی به استان به صد در صد برسد.
معتمدیان یادآور شد: تمام تلاش ها بر حل مشکلات مردم است و سعی می شود که با نگاه ویژه شکاف بین مناطق برخوردار و کمتر برخوردار کمتر شده تا شاهد عملیاتی شدن عدالت اجتماعی در توزیع امکانات و اقدامات عمرانی باشیم.
وی ابراز امیدواری کرد؛ در سفرهای بعدی به بخش زهان با مشارکت و حمایت مردم واحد های فرآوری زرشک راه اندازی شود.
9893 * 6054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.