به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد امین زاده روز چهارشنبه در مراسم تجلیل از جانبازان بانه افزود: جانباران و شهدا در دوران هشت سال دفاع مقدس با ایثارگری و تقدیم جان خود امینت و آسایش را به مردم و کشور هدیه دادند.
وی اضافه کرد: بانه به عنوان یکی از شهرهای مرزی کشور در دوران هشت سال جنگ تحمیلی زیر شدیدترین حملات دشمن بود که جانباران و شهدا با فداکاری و نثار خون خود از آن دفاع کردند.
امین زاده با اشاره به اقدام ناشایست آمریکا علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: تحریم های ظالمانه، ترور دانشمندان هسته ای، ایجاد آشوب های داخلی از جمله اقدامات دشمنان برای تضعیف و براندازی نظام بوده که در همه این اقدامات تاکنون ناکام مانده است.
وی ادامه داد: توطئه و ترفند دشمنان باعث ایجاد همبستگی بیشتر نظام و مردم و ایجاد صفوف به هم پیوسته مردم و نظام می شود و قرار دادن سپاه پاسداران در لیست تروریستی سبب همبستگی بیشتر در داخل کشور شده است.
در ادامه این مراسم رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان بانه نیز گفت: اوایل امسال افزایش 20 درصدی حقوق جانبازان و خانواده شهدا محقق شده که در ماه فروردین و اردیبهشت پرداخت می شود.
عباس زرین افزود: سال گذشته برای ایثارگران پنج تا 70 درصد کارت شناسایی صادر شده که تمام مشخصات آنان در این کارت ثبت شده است.
به گزارش ایرنا در بانه یک هزار و 305 نفر جانباز وجود دارد که 490 نفر از این جانبازان زیر 25 درصد است.
در این مراسم از 6 جانباز ورزشکار که در مسابقات ورزشی مقام های کسب کرده بودند تجلیل شد.
شهرستان مرزی بانه با 158 هزار نفر جمعیت در 270 کیلومتری غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.
7469 / 3034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.