به گزارش ایرنا محمد صادق معتمدیان عصر شنبه در جمع مردم شهر مود از توابع شهرستان سربیشه افزود: این شهر زادگاه پدران علم بزرگی همچون پروفسور معتمدنژاد و پروفسور بلالی مود است که اهمیت دادن به جایگاه و گرامیداشت آنها یک وظیفه محسوب می شود.
وی با بیان اینکه مشکلات و مسایل مردم منطقه را به صورت مستقیم مورد بررسی قرار داده است، تصریح کرد: تمامی موارد مطرح شده در کارگروه های استانی مطرح و در مدت 10 روز دیگر به دستگاه ها ابلاغ خواهد شد تا موارد مورد نیاز تامین اعتبار شود.
استاندار خراسان جنوبی گردشگری و گردشگری مذهبی را از ظرفیت های ویژه این منطقه است برشمرد و گفت: اماکن مذهبی استان به خصوص مزار کاهی نیازمند توسعه است که باید گسترش یابد.
وی بزرگداشت عالمان و دانشمندانی که امروز به عنوان مفاخر ملی و بین المللی مطرح هستند و از این خطه برخواسته اند را مهم دانست و یادآور شد: برنامه ریزی دقیقی برای اهمیت بخشی به این مهم صورت خواهد گرفت.
معتمدیان بوم گردی، قلعه ها و باغ های تاریخی مود را از دیگر ظرفیت ها بیان کرد و افزود: در بخش گردشگری منطقه اقدامات خوبی صورت گرفته اما کافی نیست و نیازمند اقدامات بیشتری است.
استاندار خراسان جنوبی امروز (شنبه) در دهمین روز سال نو وارد بخش مود شهرستان سربیشه شد و پس از ادای احترام به مقام شامخ شهدا، از پروژه های زیرگذر و بولوار صاحب الزمان (عج) شهر مود بازدید کرد.
دیدار با خانواده شهید حسینی چهکند، بازدید از مجتمع کشت و صنعت بیدمشک، بازدید میدانی از روستای تاریخی چنشت، بوم گردی هریوند، زیارت امامزادگان و حضور در آستانه بی بی زینب خاتون (س) در مزار کاهی، دیدار با نخبگان و مردم بخش مود از برنامه های سفر معتمدیان به این بخش بود.
وی همچنین از قلعه تاریخی مود و نمایشگاه توانمندی بانوان این بخش دیدن کرد.
مرکز شهرستان سربیشه در 65 کیلومتری بیرجند است.
3215*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.