علیرضا عباسی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در طرح سلامت نوروزی 71 پایگاه اورژانس شهری و جاده ای با همکاری 450 نیروی فوریت های پزشکی در استان فعال است.
وی بیان کرد: 40 دستگاه در سراسر استان و هر پایگاه یک دستگاه آمبولانس به صورت فعال و به عنوان پشتیبان آماده امدادرسانی به مسافران و مردم هستند.
معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی خراسان جنوبی اظهار داشت: آمبولانس های اورژانس جاده ای همه روزه از ساعت 9 تا 12 صبح و 17 تا 20 عصر در حاشیه جاده ها استقرار دارند.
وی هدف از استقرار آمبولانس های جاده ای را ایجاد آرامش برای مسافران نوروزی، یادآوری مخاطرات سفر و کاهش زمان رسیدن مصدومان به مراکز درمانی ذکر کرد.
عباسی با بیان اینکه 2 دستگاه اتوبوس آمبولانس در بیرجند و فردوس آماده امدادرسانی به حوادث پرتلفات است یادآور شد: هر دستگاه اتوبوس امکان انتقال همزمان 14 بیمار یا مصدوم را دارد.
وی گفت: از آغاز طرح سلامت نوروزی 2 فروند بالگرد در 2 اورژانس هوایی بیرجند و طبس نیز آماده امدادرسانی به حوادث خاص و مناطق صعب العبور هستند.
معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی خراسان جنوبی افزود: از ابتدای طرح نوروزی تا امروز در قالب 12 سورتی پرواز 19 مصدوم که اکثر آنها مربوط به حوادث ترافیکی جاده ای بود، به مراکز درمانی منتقل شده اند.
وی اظهار داشت: در پنج ورودی شهرستان های بشرویه، سرایان، فردوس، قاینات و نهبندان نیز پنج کمپ سلامت با هدف چکاب قندخون، فشار خون و راهنمایی مسافران نوروزی راه اندازی و تاکنون در این کمپ ها به 458 مراجعه کننده خدمت ارایه شده است.
عباسی به رانندگان توصیه کرد: با توجه به افزایش حوادث جاده ای قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت کرده و به ازای هر 2 ساعت رانندگی یک ربع استراحت کنند تا خستگی و خواب آلودگی آنان رفع شود.
وی ادامه داد: همچنین توصیه می شود رانندگان از مصرف داروهای آرام بخش و خواب آور طی سفر خودداری کنند و شب قبل از مسافرت خواب کافی داشته باشند.
7557*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.