علی حسینی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این تیم های عملیاتی غیر از 6 ایستگاه آتش نشانی ثابت در 20 نقطه از شهر مستقر می شوند تا اعزام آتش نشانان به محل وقوع حوادث چهارشنبه سوری سرعت یابد.
وی با اشاره به آماده باش 113 نیرو عملیاتی آتش نشان در چهارشنبه آخر سال افزود: ضمن مکاتبه با ارگان های متولی برای انسداد چاه های حاشیه شهر، اخطارهای لازم در خصوص جمع آوری ضایعات از قبیل لاستیک مستعمل ، جعبه های خالی میوه و غیره داده شده است.
رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بیرجند با تاکید بر اینکه آموزش با محوریت پیشگیری و ایمنی می تواند اثربخشی مناسبی داشته باشد گفت: این آموزش ها در تمام مقاطع ابتدایی، راهنمایی، دبیرستان و حتی مهدکودک انجام شده است.
وی از شهروندان خواست ضمن پرهیز از ریختن مایعات قابل اشتعال بر روی آتش، از روشن کردن آتش های بزرگ که موجب آتش گرفتن درختان، کابل ها و بالکن های ساختمان ها می شود خودداری کنند.
حسینی افزود: شهروندان باید در هنگام بروز هر گونه حادثه ای، به سرعت مراتب را به سامانه 125 و یا نیروهای آتش نشانی مستقر در سطح شهر اطلاع دهند و در صورت مشاهده خودروهای آتش نشانی حین اعزام به ماموریت، مسیر را برای تردد این خودروها باز نگه دارند.
وی توصیه کرد: خانواده ها مراقب رفت و آمد فرزندان خود بوده و اگر فرزندان آنان این روزها در مکان های خاص و غیرمتعارف ساختمان یا محلی دیگر مثل زیرزمین و انباری حضور مشکوک پیدا می کنند، پیگیری کنند.
رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بیرجند اظهار داشت: بسیاری از حریق ها از بالکن ساختمان ها شروع و شعله های آتش وارد ساختمان شده بنابراین شهروندان باید هوشیار باشند.
وی با بیان اینکه سال گذشته چهارشنبه سوری بدون حادثه ای در مرکز استان سپری شد ابراز امیدواری کرد: با هم افزایی همه ارگان ها امسال نیز چهارشنبه پایان سال 97 بی خطر باشد.
9893 * 6054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.