محمد مهدی خطیب روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طرح آمایش سرزمین خراسان جنوبی پس از بررسی در کارگروه های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به لحاظ کیفیت محتوا و مبتنی بر منطق علمی خوب ارزیابی شد.
وی اظهار داشت: اجرای این طرح سال 1392 توسط 40 نفر از اعضای هیات علمی دانشگاه بیرجند شروع شد که سال 1395 به اتمام رسید و سال 1397 در سازمان برنامه و بودجه کشور به تصویب رسید.
مشاور استاندار خراسان جنوبی در امور آمایش سرزمین، محیط زیست و توسعه پایدار گفت: برای تهیه و تکمیل این طرح آمایش سرزمینی 478 میلیون تومان طبق قراردادی که دانشگاه بیرجند با استانداری خراسان جنوبی منعقد کرده بود، هزینه شد.
وی اضافه کرد: این سند شامل هشت هزار و 800 صفحه مطلب تولیدی و 400 برگ نقشه است و مطالب تولیدی شامل شناخت وضعیت موجود استان از نظر منابع طبیعی، منابع انسانی و موقعیت استراتژیک خراسان جنوبی است.
خطیب گفت: معرفی وضعیت استان در شرایط مطلوب و راهکارها و نحوه رسیدن از وضعیت موجود به وضعیت مطلوب از دیگر ویژگی های سند آمایش سرزمین خراسان جنوبی است.
وی اظهار داشت: این سند جنبه تحلیلی و راهبردی دارد و خوشبختانه استاندار خراسان جنوبی علاقمند به اجرای برنامه علمی هستند لذا این سند باید اجرا شود و همه خط مشی استان در قالب سند آمایش تدوین می شود.
7559*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.