به گزارش ایرنا عزیزالله مهدیان روز سه شنبه در حاشیه افتتاح 32 هزار و 630 امین واحد طرح ویژه بهسازی و نوسازی مسکن روستایی خراسان جنوبی در روستای معصوم آباد شهرستان خوسف که با حضور معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه برگزار شد افزود: تاکنون تسهیلات بهسازی و نوسازی مسکن روستایی 25 میلیون تومان بوده است که با توجه به شرایط اقتصادی و گرانی موجود مصوبه جدید پاسخگو خواهد بود.
وی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: احتمال است رقم پیشنهاد شده بین 35 تا 40 میلیون تومان مصوب شود.
معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن گفت: حدود پنج میلیون و 379 هزار واحد مسکن روستایی در کشور داریم که حدود 6 میلیون خانوار در این خانه ها ساکن هستند.‌
وی با اشاره به شروع طرح بهسازی و نوسازی واحدهای روستایی از سال 84 بیان کرد: آن زمان فقط هفت درصد منازل روستایی مقاوم بود که در چند سال گذشته سالانه برای 200 هزار واحد اعتبار توسط بانک ها تامین و منازل روستایی مقاوم سازی شده است.
مهدیان گفت: اکنون میانگین کشوری 42 درصد واحدهای مسکونی روستایی مقاوم و در کنار بازسازی منازل روستایی 400 هزار واحد برای مناطق زلزله زده ساخته شده است.
وی با بیان اینکه حدود 2 میلیون و 300 هزار واحد مسکن روستایی تاکنون تکمیل شده است ادامه داد: امید است با ادامه این روند تا سال 1405 به جایی برسیم که 75 درصد منازل روستایی مقاوم شوند.
وی با تاکید بر اینکه فرهنگ ساخت و ساز در روستاها به سمت مقاوم سازی پیش رفته است گفت: مردم اگر بخواهند خودشان خانه سازی کنند هم نقشه را تهیه کرده و هم براساس طرح مهندسی ساخت و ساز می کنند.
9893*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.