به گزارش ایرنا محمدباقر نوبخت عصر سه شنبه در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه خراسان جنوبی که در پایان سفر 2 روزه به این استان برگزار شد افزود: هرچند جذب این اعتبار توسط مسئولان دشوار خواهد بود اما ما خود را در قبال ریال به ریال این رقم مسئول می دانیم.
وی بیان کرد: در مجموع در این سفر برای زیرساخت‌ های آموزش و پرورش 60 میلیارد تومان، حوزه ورزش 10 میلیارد تومان، توسعه گردشگری 32 میلیارد تومان و عمران شهر و روستاها 115 میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافت.
رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: همچنین در بخش کشاورزی 43 میلیارد تومان، حمل و نقل 560 میلیارد تومان و حوزه منابع آب 120 میلیارد تومان به خراسان جنوبی اختصاص یافت.
وی ادامه داد: در سفرهای استانی دو هدف داریم که نخستین آن شنیدن مشکلات و مسائل استان ‌ها از زبان خودشان است و موارد و مسائلی که توسط مسئولان و نمایندگان خراسان جنوبی بیان شد نشان از کاستی و نواقصی بوده که در این استان وجود دارد.
نوبخت با بیان اینکه با یک ارتباط دوجانبه می ‌توان پیش رفت و مشکلات و کاستی ها را کم کرد گفت: برای خراسان‌ جنوبی برنامه توسعه کوتاه مدت دو یا سه ‌ساله تعریف کرده و آن را پیش خواهیم برد.
وی بیان کرد: با سه برنامه به خراسان ‌جنوبی آمدم که نخستین آن بحث رسیدگی به زیرساخت ‌هاست و در این زمینه 940 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شد.
معاون رئیس جمهوری افزود: کاش منابع کشور کافی بود و سازمان برنامه و بودجه باید در حوزه های مختلف از جمله بهداشت و درمان، زیرساخت ها، آموزش و پرورش، بخش کشاورزی و سایر حوزه ها فعالیت کند و تنوع مطالبات زیاد است لذا دعا کنید بتوانیم از پس کار برآییم.
وی تصریح کرد: در شرایط کنونی که نامردان جهان، کشور را تحت فشار قرار داده تا تسلیم شویم باید اوضاع را مدیریت کرده و تصمیم و تشخیص به موقع داشته باشیم.
نوبخت یکی دیگر از برنامه های سفر خود به استان خراسان جنوبی را فراهم کردن زمینه اشتغال برای جوانان عنوان کرد و گفت: در این زمینه بیش از 700 میلیارد تومان اعتبار برای استان در نظر گرفتیم.
وی بیان کرد: بخش دیگری که در جلسه‌ با فعالان اقتصادی مطرح شد برای امور ارزی بود که برآورده کردن آن نیازمند برداشت 200 میلیون دلار منابع ارزی از صندوق توسعه ملی است.
وی گفت: این آمادگی را داریم که از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی به طرح هایی که در خراسان جنوبی توجیه اقتصادی داشته باشند تا 200 میلیون دلار تسهیلات پرداخت کنیم.
رئیس سازمان برنامه و بودجه افزود: بسته دیگری که برای استان خراسان جنوبی تعریف ‌شده مسئله مسکن افراد کم ‌درآمد و ضعیف است که در این زمینه با تعامل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و کمیته امداد برای احداث 10 هزار واحد مسکونی در استان طی یک سال توافق نامه منعقد شد.
وی گفت: در این زمینه 500 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شد که پنج ‌هزار واحد مسکونی برای مددجویان کمیته امداد احداث خواهد شد.
نوبخت اظهار داشت: برای توسعه خراسان جنوبی کارگروه توسعه را در مرکز تعریف خواهیم کرد.
معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه شامگاه گذشته (دوشنبه) با هیاتی از مدیران عالی این سازمان وارد بیرجند شد و با فعالان اقتصادی استان خراسان جنوبی در کارخانه کویر تایر دیدار و گفت و گو کرد.
محمدباقر نوبخت در دومین روز سفرش ضمن بازدید از مناطق کمتر توسعه یافته این استان، کلنگ ساخت 10 هزار واحد مسکونی روستایی محرومان در خراسان جنوبی را در یکی از روستاهای شهرستان بیرجند به زمین زد.
افتتاح طرح هادی روستایی و نوسازی مسکن روستایی از دیگر برنامه های سفر معاون رئیس جمهوری به خراسان جنوبی بود.
در پایان این نشست توافق نامه احداث 10 هزار واحد مسکن روستایی بین سازمان برنامه و بودجه، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و کمیته امداد امام خمینی (ره) مبادله شد.
7557*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.