به گزارش ایرنا محمدباقر نوبخت روز سه شنبه در آیین کلنگ زنی 10 هزار واحد مسکن روستایی محرومان استان خراسان جنوبی که در روستا هج و نج شهرستان بیرجند برگزار شد اظهار داشت: این برنامه ویژه با تمرکز به چند استان و تخصیص و پرداخت اعتبارات مناسب انرژی قابل ملاحظه به زیرساخت های این استان ها می دهد.
وی با اشاره به روزهای پرکار برنامه و بودجه کشور افزود: یکی از استان هایی که با انگیزه، هدف و اعتقاد، همه کارهایمان را در تهران گذاشتیم و آمدیم، خراسان جنوبی است.
معاون رئیس جمهوری برنامه توسعه خراسان جنوبی را در 2 قسمت معرفی کرد و گفت: یک بخش امروز در شورای برنامه ریزی و توسعه استان به تفصیل بحث و بررسی می شود و اعتبارات قابل توجهی برای آن در نظر گرفته شده که با اشل های معمول استانی قطعا نامتناسب بوده و حجم قابل توجهی از اعتبارات است تا انرژی قابل ملاحظه ای برای سرعت چرخ توسعه داده شود.
وی اظهار داشت: بحث دیگر ایجاد واحد مسکونی برای محرومان است.
نوبخت گفت: اعتقاد داریم که می توانیم توسعه را انجام دهیم و از کنار آن افراد محروم هم استفاده کنند که باید قبول کنیم بنا به هر دلیلی تعدادی از هموطنان عقب مانده اند.
رئیس سازمان برنامه و بودجه افزود: برای این افراد برنامه خاص و ویژه داریم به همین جهت گسترده تر شدن برنامه مسکن جزء اهداف است.
وی با اشاره به راه طولانی که برای کلنگ زنی 10 هزار واحد مسکونی تا روستای هج و نج بیرجند طی شد گفت: اگر مراسم نمادین بود در حاشیه بیرجند کلنگ را به زمین می زدیم.
نوبخت تصریح کرد: انتظار داریم این 10 هزار واحد مسکونی یک ساله بر اساس توافق انجام شده تحویل شود البته به بنیاد مسکن اعتماد داریم چون سال گذشته به قول خود برای بازسازی واحدهای زلزله زده کرمانشاه و کرمان عمل کرد.
وی گفت: امید است این برنامه نیز در یک سال به سرانجام برسد بنابراین اگر تا اسفند سال آینده این کار انجام نشد نشان از عقب ماندن برنامه است.
آیین کلنگ زنی 10 هزار واحد مسکن روستایی خراسان جنوبی روز سه شنبه با حضور رییس سازمان برنامه و بودجه، رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، استاندار خراسان جنوبی، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان در روستای هج و نج از توابع شهرستان بیرجند برگزار شد.
به گزارش ایرنا محمدباقر نوبخت روز سه شنبه با همراهی استاندار خراسان جنوبی، فرماندار بیرجند، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان اولین برنامه دومین روز سفرش را با زیارت قبور مطهر شهدا در مرکز استان آغاز کرد.
بازدید از مناطق کمتر توسعه یافته و شرکت در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان از دیگر برنامه های دومین روز حضور نوبخت در خراسان جنوبی است.
وی شامگاه گذشته (دوشنبه) با هیاتی از مدیران عالی سازمان برنامه و بودجه وارد بیرجند شد و با فعالان اقتصادی استان خراسان جنوبی در کارخانه کویر تایر دیدار و گفت و گو کرد.
9893*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.