به گزارش ایرنا سردار سرتیپ قاسم رضایی روز پنجشنبه در دیدار با حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: حتی کشورهایی مثل سوریه، عراق و افغانستان هم مثل ایران تهدیدات پیرامون مرزی را ندارند و این هم به خاطر آرمان های عمیق انقلاب اسلامی است که مدام توطئه ها عوض می شود.
وی اضافه کرد: با عنایت خدا، تدبیر رهبری، پایداری ملت و ایثارگری همه دستگاه ها از جمله مرزبانی همواره جلوی دشمن گرفته می شود.
فرمانده مرزبانی با اشاره به مرز شرقی کشور و همسایگی با افغانستان و پاکستان گفت: در این مرز 24 ساعته به طور میانگین بیش از 30 درگیری داریم که غالب آن مواد مخدر و شرارتی است.
وی با تاکید بر اینکه مشکل امنیتی به مفهوم توطئه در مرزها نداریم افزود: در مرزهای شرقی مواد مخدر و شمال غرب ترددهای غیر مجاز به سمت ترکیه و اقلیم عراق و گروه های تروریستی سنتی را داریم.
سردار قاسمی با بیان اینکه در جنوب غرب و جنوب عمدتا بحث های قاچاق کالا مطرح است گفت: از سمت دریا همچنین قاچاق سوخت و احشام از داخل کشور به مرزبانی تحمیل می شود که در حال مهار است.
وی با اشاره به اینکه در حوزه مرزهای شرقی کشور دچار عقب ماندگی های فاحش هستیم افزود: برای امکانات اولیه مراقبت از مرزها، جاده های مرزی، پاسگاه ها و موانع فیزیکی برنامه ای به دولت و مجلس داده شده که در تامین اعتبار و بودجه مشکل داریم.
فرمانده مرزبانی جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: با این حال مراقب تمام تحرکات مرزی با گوشت، پوست و استخوان حتی در سرمای سرد کویر هستیم اما این مشکلات نیاز به پیگیری هایی دارد.
وی ابراز امیدواری کرد: تا پایان برنامه ششم توسعه این نیازها مورد توجه قرار گرفته و رفع شود.
سردار رضایی افزود: علیرغم توطئه های فراوان پیرامون مرزها، در برآورد کلی وضع مرزها بسیار خوب است.
وی از مقابله با کالاهای ضد فرهنگی در برخی مرزها خبر داد و گفت: البته در حوزه مقابله با قاچاق با مقداری نابسامانی مواجه بودیم که کارهایی هم از سوی دولت شروع شده است.
وی اظهار داشت: هر جا قیمت از تعادل بیافتد قاچاق بر ما تحمیل شده و این مشکلاتی است که مرزبانی را تحت الشعاع قرار داده و بالاجبار بخشی از توان ما در این موضوع به کار گرفته می شود.
فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی با بیان اینکه نگاه به مرزبانی صرفا امنیتی و نظامی نیست افزود:حوزه شرق در مرز پاکستان بیشترین مشکل را دارد چرا که متولی خاصی پاسخگو نیست و این موضوع را به دولت، مجلس و وزارت خارجه اعلام کرده ایم ولی هنوز اتفاق کاربردی رخ نداده است.
وی با اشاره به نقش دیپلماسی مرزبانی به عنوان تنها نیروی مسلح که این اختیار را دارد گفت: امسال اولین بار پنج نشست با ترکیه و سه نشست با افغانستان داشته‌ایم.
سردار رضایی با بیان اینکه این ارتباطات در حوزه آذربایجان خیلی عمیق تر شده است اظهار داشت: در آخرین نشستی که در باکو با رئیس جمهوری این کشور داشتیم توافق شده که علاوه بر تعاملات مرزی و مراقبت ها، کارهای فرهنگی مشترک را هم داشته باشیم.
وی افزود: از همین رو تحویل سال نو را در نقطه صفر مرزی و با حضور سرطایفه ها و مسئولان این کشور برگزار می کنیم.
فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران برای تکریم و معارفه فرمانده مرکز آموزش مرزبانی محمد رسول الله (ص) به خراسان جنوبی سفر کرده است.
9893*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.