به گزارش ایرنا حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی روز سه شنبه در دیدار مدیران و کارکنان کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی و دست اندرکاران جشن احسان و نیکوکاری افزود: فقر دنیا معلول تفکر لیبرالی است و جنگ با علت فقر، همطراز مبارزه با این تفکر است.
وی بیان کرد: فقر حاصل از تفکر لیبرالی، مانند جنگ بر کشورهایی همچون ایران، سوریه، افغانستان، میانمار و دیگر کشورها از سوی استکبار جهانی برگرفته از این تفکر تحمیل شده است.
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: هرچه تفکر لیبرالی در سطح جهان جولان پیدا کند، فقر حاصل از آن تشدید خواهد شد و امروز آمریکا و کشورهای اروپایی برای زیاده خواهی خودشان مردم را در محاصره قرار داده اند.
وی افزود: علت و معلول فقر در جهان مشخص شده و داستان های فرعون، قارون، هامان و سامری در قرآن به خوبی بیانگر علت فقر است.
حجت الاسلام و المسلمین عبادی اظهار داشت: تفرعن فقط مربوط به مصر نیست بلکه این مهم در تفکر استکباری امروز به وضوح دیده می شود.
وی گفت: تفکر قارونی برگرفته از سرمایه داری لیبرال است که همه امور مالی را متعلق به قارون می داند، هامان از مستکبر و دشمن دفاع می کند و سامری با بازی درآوردن به فکر انحراف جامعه است که امروز در فضای مجازی سامری ها به خوبی نمایان هستند.
امام جمعه بیرجند تصریح کرد: تا ریشه تفرعن در جامعه خشکانده نشود فقر وجود خواهد داشت و فقر حاصل از تفرعن امروز گریبانگیر مردم همان کشورهای مستکبر هم شده است.
وی یادآور شد: طبق بیان رسانه ها 40 میلیون گرسنه در آمریکا وجود دارند و 17 هفته است که جلیقه زردها در فرانسه علیه نظام سرمایه داری به پا خاستند و آمریکا برای فشار بر مردم خودش چند هفته کشور را تعطیل می کند که اینها برگرفته از همان تفکر لیبرالی است و علت همه بدبختی ها است.
وی گفت: با ظهور حضرت مهدی (عج) فقر ریشه کن می شود زیرا جلوی این تفکر گرفته خواهد شد و مردم جلوی اسراف و تشریفات پولدارها را خواهند گرفت و احتکارهای خانگی و تجاری از بین خواهد رفت.
14 اسفند در تقویم جمهوری اسلامی ایران روز احسان و نیکوکاری نامگذاری شده است.
3215*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.