به گزارش ایرنا، آیت الله سید محمد مهدی حسینی همدانی در خطبه های این هفته نماز جمعه کرج، با اشاره به تلاش های دشمنان برای اعمال تحریم علیه ایران با هدف ایجاد مشکلات اقتصادی، گفت: یکی از مهمترین اهداف دشمنان از این تحریم ها ایجاد رکود، مشکلات اقتصادی و بیکاری برای جدا کردن مردم از نظام بوده است که با راهکارهای مقام معظم رهبری همیشه نقش برآب شده است.
وی با اشاره به سیاست های اقتصادی مد نظر مقام معظم رهبری، گفت: یکی از راهکارهای اساسی جلوگیری از نفوذ دشمنان اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی به دست همه مردم است.
امام جمعه با اشاره به رسیدن روزهای پایان سال و ضرورت تحقق اقتصاد مقاومتی، گفت: از مسئولان، می خواهیم عملکرد خود را در این یکسال گذشته در زمینه سیاست های اقتصاد مقاومتی بیان کنند. مسئولان می توانند از طریق تریبون نماز جمعه و حتی مساجد سطح استان عملکرد خود را ارایه دهند.
نماینده ولی فقیه در البرز با اشاره به 14 اسفند ماه سالروز تاسیس کمیته امداد امام خمینی (ره)، افزود: یکی از اهداف بلند انقلاب اسلامی رسیدگی به محرومان و مستضعفین بود که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به دستور امام خمینی (ره) در سال 1357 تاسیس شد.
وی خاطرنشان کرد: در استان البرز کمیته امداد بدون حاشیه خدمات خوبی را به قشر محروم ارائه داده و آنچه در آیات و روایت همیشه بر آن تاکید شده کمک به خلق خداوند بوده و آن بالاترین عبادت نیز معرفی شده است.
وی با اشاره به اینکه حمایت از قشر محروم جامعه خط امام و انقلاب است، اضافه کرد: امام خمینی (ره) معتقد بود که یک تار موی سر کوه نشینان و شهید دادگان بر همه کاخ نشینان جهان شرف و برتری دارد.
حسینی همدانی گفت: این حرف و سخنان امام خمینی (ره) خط انقلاب است و صحبت های ایشان مسیر ساز بوده و باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.
وی اظهار کرد: در بخشی از بیانات امام خمینی (ره) به مجلس و دولت و دست اندرکاران توصیه می شود که قدر این ملت را بدانید و در خدمتگزاری به آنها به ویژه محرومان و ستم دیدگان که جمهوری اسلامی با فداکاری های آنها تحقق پیدا کرده و بقای آن نیز مرهون خدمات آنها است، کوتاهی شود.
وی در ادامه با اشاره به روز درختکاری و فضیلت این کار، گفت: در احادیث دینی ما بر درختکاری تاکید شده و به گفته رسول خدا (ص) کاشتن یک درخت میوه و تا زمان بقای آن برای آن فرد پاداش و ثواب نوشته خواهد شد.
امام جمعه کرج بر تشکیل کمپین با هدف حفظ منابع طبیعی و درختکاری تاکید کرد و گفت: اگر هر فردی هر سال یک درخت بکارد، آثار خوب آن را مشاهد خواهیم کرد.
وی با اشاره به برگزاری رزمایش ولایت گفت: این رزمایش با هدف افزایش توان دفاعی دریاها و مقابله با تروریسم دریایی انجام شد.
حسینی همدانی افزود: پیام دوستی برای منطقه و امنیت خلیج فارس بدون دخالت بیگانگان توسط کشور همسایه از دیگر دستاوردهای این رزمایش بوده است.
وی تاکید کرد: این رزمایش همچنین پیامی برای غربی ها بخصوص آمریکا داشته که اگر تعرضی به این منطقه داشته باشند، نابود خواهند شد.
1535/7411خبرنگار:سیده فرناز مرتضوی**انتشار دهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.