به گزارش ایرنا علی اصغر موسوی کیا جمعه شب در اولین جشنواره و نمایشگاه منطقه ای زن، توانمندی، بالندگی در فردوس افزود: امروز ضریب کتابخوانی در کشور بسیار پایین است و با توجه به اینکه معجزه دین ما کتاب است و کتابخوانی باید در جامعه نشر یابد، بانوان می‌توانند از طریق تشکل‌های مردم نهاد کتاب را وارد خانواده ها کنند.
وی به نقش بانوان در عرصه های اجتماعی اشاره کرد و گفت: اگر مسائل اجتماعی به خوبی حل و فصل شود به مسائل سیاسی تبدیل نمی‌شود و اگر مسائل سیاسی به خوبی حل و فصل شود به مسائل امنیتی تبدیل نمی شود که در این بین نقش بانوان بسیار موثر است.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان جنوبی بیان کرد: بیشترین تلاش‌های ما برای ایجاد کارآفرینی اجتماعی است.
وی افزود: در حال حاضر طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانوار و طرح پیشگیری از خودکشی در دختران مقاطع متوسطه استان در حال انجام است که در این طرح تعداد 60 هزار دانش آموز مورد آموزش قرار می‌گیرند.
امام جمعه فردوس نیز موفقیت های هر جامعه را مرهون زحمات و خدمات بانوان در عرصه های مختلف دانست و گفت: جامعه زنان،‌ جامعه ای پویا، فعال و توانمند است که در رشد و توسعه هر جامعه بسیار موثر است.
حجت الاسلام محمدرضا بابایی با اشاره به اهمیت حضور زنان در جامعه، به آیات و روایاتی در ارتباط با جایگاه زنان پرداخت و افزود: از دیدگاه قرآن کریم، هیچ تفاوتی بین زن و مرد وجود ندارد و زنان به دلیل خانه داری، همسرداری و فرزندپروری از جایگاه بسیار ویژه ای برخوردار هستند.
فرماندار فردوس نیز در این آیین به نقش زنان در عرصه های مختلف انقلاب، نظام و دوران دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: زنان مهم ترین و موثرترین گروه اجتماعی در جامعه هستند.
حسن میرزایی اظهار داشت: باید در برنامه های توسعه ای هر کشور از ظرفیت بانوان استفاده شود.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خراسان جنوبی نیز بر رعایت اقتصاد مقاومتی و مدیریت مصرف در زندگی توسط بانوان تاکید کرد و گفت: باید با حداقل کنار بیاییم و عبور از این برهه تاریخ‌ ساز نیازمند توانمندی بانوان است.
نفیسه نخعی افزود: بانوان باید از تجمل گرایی خودداری کنند و زندگی ساده و ساده زیستی را به فرزندانشان بیاموزند.
در این جشنواره از زنان فعال شهرستان فردوس در عرصه های مختلف فرهنگی، هنری، علمی، ادبی، اقتصادی و سیاسی تجلیل شد.
9865*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.