به گزارش ایرنا، علیرضا خلیلی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این ارتباط سد نهرین طبس به میزان 240 هزار مترمکعب، سد دره بید 40 هزار مترمکعب و سد کریت 120 هزار مترمکعب آبگیری شده است.
وی ادامه داد: در جریان این بارندگی ها، مسیر سیلاب روستای خرو باز است و کشاورزان سیلاب را به بندهای شخصی خود هدایت و ذخیره می کنند.
وی با اشاره به مسدود شدن راه روستایی خرو در پی ورود سیل به این جاده گفت: برای حل دائمی این مشکل ایجاد پل لوله ای برای این جاده پیشنهاد شده که طرح آن سال آینده آماده و برای آن تامین اعتبار خواهد شد.
معاون عمرانی فرمانداری ویژه طبس با بیان اینکه ستاد مدیریت بحران متشکل از 14 کارگروه است، افزود: آمادگی ستاد مدیریت بحران صد درصدی است و پیش از آغاز فصل بارش به دستگاه های اجرایی اعلام و تاکید کردیم که تجهیزات و امکاناتشان را بررسی، رفع نقص و به روز کنند.
دبیر ستاد مدیریت بحران فرمانداری ویژه طبس با اشاره به بارندگی های اخیر گفت: هیچ راه مسدودی در محورهای اصلی این شهرستان نداشتیم و مسیرهای سیلاب مورد بررسی قرار گرفته تا در صورت بارندگی شدید از بروز خسارت جلوگیری شود.
وی با اشاره به آمادگی هلال احمر برای خدمات دهی یادآور شد: امداد و نجات شهری، جاده ای، کوهستان، درراه ماندگان و اسکان اضطراری در حیطه وظایف هلال احمر است که آموزش های مستمر و آمادگی لازم را دارند.
طبس در 270 کیلومتری غرب بیرجند است.
7217 * 6054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.