به گزارش ایرنا سردار علی قاسمی روز شنبه در آیین آغاز عملیات اجرایی همزمان 40 هزار طرح عمرانی محرومیت زدا و زودبازده از سوی سازمان بسیج سازندگی کشور که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد افزود: امروز گروه های جهادی در حوزه های مختلف تشکیل شده و به موضوع محرومیت زدایی در مناطق محروم مشغول هستند.
وی اظهار داشت: مسئولان محلی، فرمانداران، بخشداران و سایر دستگاه های اجرایی باید از حرکت گروه های جهادی حمایت کنند.
فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی گفت: حمایت و پشتیبانی دستگاه های اجرایی از گروه های جهادی سبب می شود اقدامات اعضای گروه ها که با علاقه، انگیزه و روحیه وارد مناطق محروم شده اند کارآیی و اثرگذاری بیشتری داشته باشند.
وی یادآور شد: با تشکیل ستاد پشتیبانی اردوهای جهادی در استانداری و همکاری دستگاه های اجرایی مقدمات فراهم می شود هرچند ممکن است اعتبار کمتری در اختیار باشد اما هماهنگی، پشتیبانی و اقلام مورد نیاز در مناطق محروم فراهم خواهد شد.
سردار قاسمی از اجرای طرح های اعتلای بسیج خبر داد و گفت: بسیج در سال های اخیر با تدبیر و دستور مقام معظم رهبری به سمت اثربخشی و اعتلای طرح های محرومیت زدایی سوق پیدا کرد.
وی افزود: در این خصوص هم گروه های جهادی و هم گروه های سلامت این طرح را سرلوحه قرار دهند تا اثربخشی و کارآمدی مثبت در طرح ها وجود داشته باشد.
فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی تصریح کرد: محرومیت زدایی در حوزه اقتصادی تکلیف همه است و در جنگ اقتصادی هر کسی در هر جایگاهی باید جهادگونه کار کند.
وی گفت: اکنون که دشمن قرار است با جنگ اقتصادی ما را از پا در بیاورد ما نیز با انجام کارهای اقتصادی حساب شده با منابع کمتر و صرفه جویی بیشتر بکوشیم تا این مرحله سخت را پشت سر بگذاریم.
سردار قاسمی تصریح کرد: خدمات رسانی در برخی بخش ها خیلی خوب انجام شده و در برخی مناطق نیز فراموش شده است.
وی گفت: به عنوان مثال در حوزه آبرسانی دهه 60 خدمات خوبی انجام شده اما اکنون بعد از گذشت سه دهه باید نسبت به تعویض، تعمیر و بازسازی شبکه های آبرسانی اقدام شود.
فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی افزود: همچنین مدارس زیادی ابتدای انقلاب احداث شده که امروز به بازسازی و به روزرسانی نیاز دارد در حالیکه هنوز به برخی مناطق این خدمات رسیده است.
وی به فرموده امام که «رژیم پهلوی ملت را 50 سال عقب نگه داشت» اشاره کرد و گفت: در روستاهای آن زمان که جمعیت های زیادی ساکن بود هیچ خدماتی وجود نداشت.
سردار قاسمی تاکید کرد: امروز بیشتر روستاها از خدمات گاز و برق برخوردار شده اند اما کارآمدی این زیرساخت ها به پایان رسیده است.
وی به آغاز عملیات اجرایی 750 طرح محرومیت زدا و زودبازه در استان اشاره کرد و افزود: این طرح ها در بخش های تعمیرات، مرمت و بازسازی اجرا می شود.
فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی اظهار امیدواری کرد: با فعالیت 227 گروه جهادی در استان با اجرای این حرکت جهادی همانند همیشه خراسان جنوبی در کشور پیشگام باشد.
7557*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.