به گزارش ایرنا رئیس بسیج سازندگی خراسان جنوبی روز شنبه در آیین افتتاح این طرح ها که به صورت ویدیو پروژکتور بود گفت: این طرح ها با کمک بنیاد برکت، آستان قدس رضوی، قرارگاه سپاه و کمک های استانی و مردمی اجرا خواهد شد.
مهدی هنری اظهار داشت: برنامه ویژه برای جذب منابع خیرین و کمک های مردمی داریم تا بتوان در کنار این اعتبارات اندک دولتی نقش مهمی در اجرای این پروژه ها داشته باشند.
وی افزود: سازمان بسیج سازندگی بر پایه فعالیت گروه های جهادی و حرکت های جهادی از سال 79 شروع به فعالیت کرد.
وی بیان کرد: از ابتدا شاهد حضور گروه های جهادی غیربومی با توجه به شرایط ویژه استان بودیم و حضور گروه های جهادی میهمان در کنار بسیجیان سبب شده گروه های جهادی بومی استان شکل بگیرد.
رئیس بسیج سازندگی خراسان جنوبی ادامه داد: با هدایت، هماهنگی و ارتباط با گروه های جهادی اثربخشی حضور گروه ها در استان بیشتر شد لذا اکنون بیش از 15 هزار و 300 اردوی جهادی با حضور 340 هزار نفر در استان برگزار شده است.
وی تصریح کرد: حضور گروه های جهادی علاوه بر تاثیرگذاری شخصی و خودسازی که در اعضا داشته تاثیرگذاری بیرونی نیز داشت همچنین باعث جریان سازی در مناطق مربوطه و فراهم شدن زمینه تعالی و رشد و تربیت نیروی انسانی مورد نیاز انقلاب و نظام شده است.
هنری از تشکیل طرح اعتلای جهادی با حضور 227 گروه در استان خبر داد و افزود: این گروه ها به صورت تمرکز فعالیت در مناطق جغرافیایی تعیین شده از سال آینده فعالیت خود را آغاز می کنند.
وی یادآور شد: یکی از برنامه های پیش رو برای تخصصی کردن فعالیت گروه های جهادی بحث برگزاری دوره های تخصصی برای گروه های جهاد است.
رئیس بسیج سازندگی خراسان جنوبی هدایت گروه های جهادی به زمینه های اشتغال و کارآفرینی را از دیگر برنامه ها عنوان کرد و افزود: امسال به صورت جدی به این برنامه ورود پیدا کرده ایم گروه های میهمان نیز در ایام نوروز و اواخر اسفندماه اولویت برنامه های خود را در زمینه اشتغال و زیرساخت های مربوط به آن متمرکز خواهند کرد.
وی برگزاری دوره های تخصصی اشتغال و کارآفرینی و دوره های امداد و نجات را از دیگر برنامه های این سازمان برشمرد و گفت: بسیج سازندگی استان با مشارکت مردم بیش از 300 میلیون تومان به مناطق زلزله زده کرمانشاه کمک کرد.
هنری با اشاره به ایجاد سه هزار و 200 کارگاه کمک اشتغال روستایی از سال 79 تاکنون افزود: این کارگاه ها با اعتبار 32 میلیارد تومان و اشتغال سه هزار نفر به صورت مستقیم و 10 هزار نفر به صورت غیر مستقیم ایجاد شده است.
وی از اجرای بیش از سه هزار پروژه محرومیت زدایی و عمرانی با اعتبار 40 میلیارد تومان توسط بسیج سازندگی استان خبر داد و گفت: از این تعداد پروژه یک هزار و 800 پروژه احداثی و مابقی مرمتی و تعمیری بوده است.
رئیس سازمان بسیج سازندگی خراسان جنوبی یادآور شد: 70 درصد پروژه های عمرانی در بحث منابع آب کشاورزی، آبخیزداری و طرح های مرتبط با منابع طبیعی بوده است.
وی گفت: همچنین قراردادی با قرارگاه محرومیت زدایی سپاه به مبلغ سه میلیارد تومان منعقد شد که 50 درصد اعتبار آن توسط قرارگاه و مابقی به کمک دستگاه های اجرایی استان، مردم و مشارکت خیرین به نتیجه خواهد رسید.
هنری افزود: از زمان تاسیس بسیج سازندگی در خراسان جنوبی بحث ورود به زمینه های اشتغال فراهم شد لذا در زمینه های آموزش و کمک به ایجاد اشتغال پایدار روستایی بیش از 28 هزار نفر از آموزش های عمومی و تخصصی بهره مند شدند.
وی ادامه داد: طرح اشتغال معیشتی نیز با اجرای طرح توزیع جوجه مرغ بومی آغاز و تاکنون بیش از 60 هزار قطعه جوجه در مناطق هدف توزیع شده و این طرح را در زمینه هایی از جمله نان و دام سبک ادامه خواهیم داد.
7557 *6054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.