به گزارش ایرنا علی اصغر موسوی کیا روز پنجشنبه در نخستین گردهمایی رابطان ورزش روستایی خراسان جنوبی افزود: بیشترین تلاش ما در حوزه اجتماعی و فرهنگی استانداری این بوده که حداقل امکانات را برای احیای ورزش های بومی و محلی مهیا کنیم.
وی گفت: حفظ فرهنگ ناب ایرانی و اسلامی و صیانت از آن از وظایف ما است و متناسب با آمایش سرزمین بازی های بومی و محلی در روستاها تقویت شود.
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان جنوبی افزود: 436 سازمان مردم نهاد در استان فعال هستند و در حال حاضر 15 سمن در حوزه ورزش خراسان جنوبی فعالیت دارند.
وی اظهار داشت: توجه به ورزش روستایی به دلیل اینکه روستاییان تولیدکنندگان کشور هستند از ورزش شهری مهمتر است و ما وامدار این عزیزان هستیم.
موسوی کیا گفت: با توجه به اینکه خراسان جنوبی استانی مرزی است و 400 کیلومتر مرز مشترک با افغانستان داریم و روستاییان مرزداران این سرزمین هستند، باید از امکانات مختلف برخوردار شوند و ورزش روستایی از نگاه عدالت اجتماعی که انقلاب ما بر مبنای قسط و عدل استوار است نیازمند توجه ویژه است.
وی بیان کرد: مقام معظم رهبری در سفری که به نهبندان داشتند تاکید کردند به این دلیل به این منطقه آمدم تا مسئولان بدانند باید به این شهرستان توجه کنند و نگاه انقلاب اسلامی در توجه به مستضعفان و نقاط دوردست است.
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان جنوبی افزود: به ایجاد خانه ورزش روستایی به لحاظ کمی اعتقاد ندارم و اگر نیروی متخصص به عنوان موتور محرکه جامعه نداشته باشیم همه تجهیزات را برای خانه های ورزش مهیا کنید صرفا گورستانی از تجهیزات ایجاد می شود.
وی اظهار داشت: در کنار تجهیزات باید به نیروی ماهر و توانمند توجه شود و باید ببینیم در آن بخش دبیر تربیت بدنی وجود دارد و دوره های آموزشی پودمانی برای نیروی متخصص فراهم شود.
وی گفت: ورزش تنها مقوله ای است که در ابعاد سلامت جسمی، اجتماعی و روانی کاربرد دارد و سلامت اجتماعی مغفول ترین سلامت در جامعه است که ورزش می تواند موجب کاهش بسیاری از آسیب های اجتماعی شود.
موسوی کیا افزود: باید فرهنگ سلامت در جامعه گسترش یابد و یکی از راهکارهای دستیابی به شاخص های سلامت، ورزش است.
وی بیان کرد: امروز می توان بدون خانه ورزش هم ورزش کرد و بسیاری از تجهیزات وجود دارد که باید وارد خانه بهداشت و خانه محله شوند و از ظرفیت دستگاه های مخصوص برای ورزش استفاده و باید در فرصت کوتاه ورزش همگانی شود.
7559*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.