به گزارش ایرنا رضا سلم آبادی روز دوشنبه در نشست خبری ستاد چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی افزود: توجه ویژه دولت و مجلس در سال جاری باعث شد که در حوزه های جهیزیه، اشتغال، معیشتی و فرانشیز درمان متقاضی پشت نوبتی در استان نداشته باشیم.
وی ادامه داد: در بخش تسهیلات ضروری تعهد کمیته امداد 12 میلیارد تومان در استان بوده اما تاکنون 26 میلیارد تومان تخصیص یافته و با توجه به اعتبار 103 میلیاردی تسهیلات اشتغال امداد کمتر دستگاهی در استان این اعتبار را مد نظر داشته است.
دبیر کارگروه روستا و محرومیت زدایی خراسان جنوبی طرح های اشتغال، مسکن، فرهنگی، نیکوکاری، و افزایش مراکز نیکوکاری را از مهمترین این طرح ها بیان کرد.
وی با بیان اینکه بنیاد مسکن، جهاد کشاورزی، بسیج سازندگی، تعاونی روستایی، فناوری اطلاعات، منابع طبیعی و بهزیستی در این اقدام مشارکت خواهند داشت، گفت: با اقدام مشترک امداد و بهزیستی 64 واحد مسکونی روستایی در مناطق محروم جلاران، ذکری و گل نی احداث خواهد شد.
وی با بیان اینکه طرح بزرگی از محرومیت زدایی در منطقه درح سربیشه اجرا می شود، افزود: یک میلیارد و 800 میلیون تومان در بخش تامین وسایل ضروری، 700 میلیون تومان تعمیر و بازسارزی مسکن و 814 میلیون تومان در بحث بهسازی و مقاوم سازی مساکن روستاییان هزینه می شود.
سلم آبادی بیان کرد: در روستاهای با ضریب 9 کشوری هم 825 میلیون تومان برای وسایل ضروری زندگی، 480 میلیون تومان سرویس بهداشتی، 110 میلیون تومان تشویقی اشتغال و 275 میلیون تومان در بحث کمک های موردی تخصیص یافت.
وی با بیان اینکه کمیته امداد در ساخت 55 واحد مسکونی روستایی برای هر کدام به مبلغ 16 میلیون تومان مشارکت می کند تصریح کرد: در این مدت 165 میلیون تومان برای ساخت سرویس بهداشتی در 155 واحد روستایی روستاهای ذکری، گل نی و جلاران هزینه شده است.
مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی گفت: با توجه به محرومیت ویژه برخی مناطق استان سه میلیارد و 600 میلیون تومان از اعتبارات محرومیت زدایی به درح سربیشه اختصاص یافت.
وی ادامه داد: همچنین 6 میلیارد و 200 میلیون تومان از مرداد امسال تاکنون در تکمیل مسکن، بهسازی، کمک هزینه تحصیلی، سرویس بهداشتی، بهداشت و درمان، جهزیه و توزیع بسته های غذایی تخصیص یافته است.
وی از دستگاه های خدمت رسان به عنوان صادرکنندگان انقلاب به روستاهای فاقد امکان ارتباطی یاد کرد و افزود: اگر روزی نیازمندی ها در روستاها نفت، آرد، لیوان و خوراک بود امروز این نیازمندی ها به مسکن، بهداشت و درمان و امکانات ارتباطی تبدیل شده که نشان دهنده کاهش فقر در مناطق روستایی است.
3215 * 6054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.