به گزارش ایرنا حجت الاسلام احمد ملایی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران، در خصوص سالروز تاسیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی افزود: مسائل اقتصادی و معیشتی را در جامعه نمی شود انکار کرد و کسی که انکار می کند مسلم در درون مردم زندگی نمی کند اما باید مواظب سم پاشی های معاندان هم بود.
وی اظهار داشت: اینکه امروز بعضا نسل جوان از دستاوردهای نظام و انقلاب اطلاع کافی ندارد متوجه نهادها و دستگاه های تبلیغی و فرهنگی است، جوان باید بداند که کفه ترازوی دستاوردهای انقلاب بر مشکلات سنگینی می کند.
وی ادامه داد: مسئولان باید از هیچ تلاشی برای برطرف کردن مشکلات مردم چشم پوشی نکنند زیرا جمهوری اسلامی به وسیله مردم به وجود آمد، با خونشان سیراب شد و امروز به وسیله خود مردم حفظ می شود.
حجت الاسلام ملایی تاکید کرد: دستگاه ها و نهاد های فرهنگی و تبلیغی باید وظیفه سازمانی خود را به خوبی ایفا کنند تا سهل انگاری موجب یاس و ناامیدی در جامعه نشود.
وی با اشاره به تاسیس ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در خراسان جنوبی، گفت: گرامیداشت این مهم محدود به ایام خاص نبوده و تمام مناسبت های تقویمی سال را در بر می گیرد.
به گفته وی تمام فعالیت ها در ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی باید بر پایه مستدل، منطقی و باور پذیر استوار باشد و از ابزار هنر و نمایش برای ماندگاری هر فعالیت استفاده شود.
وی یادآور شد: تاکید بر ارایه کارنامه چهل ساله جمهوری اسلامی در اصول بنیانی، شعارها، ارزش ها و عملکرد ها و تبیین کارآمدی نظام دینی، ترسیم افق آینده امید بخش و تاکید بر ثبات روز افزون از مهمترین اهداف این ستاد است.
حجت الاسلام ملایی تبیین نقش بی بدیل ولایت مطلقه فقیه در پیروزی انقلاب اسلامی و غلبه نظام بر بحران ها، تبیین نقش محوری و تعیین کننده مردم در پیروزی انقلاب، تبیین قدرت نرم نظام از طریق مشارکت گسترده مردم و تبیین نقش انقلاب در احیای هویت دینی را از دیگر اهداف بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ذکر کرد.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی گفت: برنامه ریزی و اجرای هر چه باشکوه تر، تولید پیام و محتوا، برگزاری نشست های تخصصی، بررسی تطبیقی دستاورد های انقلاب اسلامی و برگزاری نمایشگاه دستاوردهای انقلاب از جمله مهمترین وظایف ستاد است.
به گفته وی شناسایی و رفع مشکلات اساسی استان، افتتاح پروژه های عمرانی، ارایه طرح های خدمات رایگان و دیگر برنامه های علمی، فرهنگی، هنری، عمرانی، ورزشی و تبلیغی از جمله وظایف و ماموریت های شورای هماهنگی در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی است.
حجت الاسلام ملایی با اشاره به فرا رسیدن 12 مرداد ماه سالروز تاسیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، گفت: نقشی که شورای هماهنگی تبلیغات در تنویر افکار عمومی، ترغیب، تهییج، فراخوان، بسیج عمومی و هماهنگی نهادها در برگزاری مراسم های ملی و مذهبی دارد اجتناب ناپذیر است.
وی اظهار داشت: ایجاد بستر مناسب برای تعظیم شعائر و ایام الله، زنده نگه داشتن و نکو داشت مناسبت های انقلاب، اشاعه فرهنگ دینی و انقلابی و تقویت و تحکیم ارزش ها و ارکان انقلاب اسلامی از دیگر اهداف شورای هماهنگی تبلیغات است.
وی در ادامه اتخاذ تدابیر، سیاست ها، خط مشی ها، تنظیم تقویم مناسبت های سالیانه و تدوین برنامه برای هر یک از مناسبت ها به منظور حسن اجرای تمامی مراسم و مناسبت های عمومی رسمی کشور را از محوری ترین وظایف شورای هماهنگی تبلیغات بیان کرد.
12 مرداد 1359 با دستور معمار کبیر انقلاب، امام خمینی(ره)، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی تاسیس شد.
3215 * 6054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.