به گزارش ایرنا رئیس دانشکده پرستاری و مامایی بیرجند روز چهارشنبه در این آیین که به مناسبت روز پرستار برگزار شد، گفت: با توجه به اینکه حقوق و دریافتی پرستاران نسبت به کادر پزشکی در سطح متوسط به پایین است، تاخیر در پرداخت ها نیز آنان را بیشتر دچار آسیب می کند.
غلامحسین محمودی راد افزود: کمبود نیروی پرستاری در استان یکی از مشکلات ماست که این موضوع برای سایر همکاران نیز مشکلاتی ایجاد کرده و باید چانه زنی ها در این زمینه بیشتر شود.
وی بیان کرد: طبق قانون مشاغل سخت پرستاران می توانند قبل از موعد بازنشسته شوند اما به دلیل کمبود پرستار در استان نمی توانند از این امتیاز برخوردار شوند.
رئیس دانشکده پرستاری و مامایی بیرجند از فعالیت هشت دانشکده پرستاری و مامایی در استان خبر داد و گفت: از این تعداد چهار دانشکده زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی قرار دارد.
وی اظهار داشت: اکنون علاوه بر رشته های پرستاری، مامایی و فوریت های پزشکی، چهار رشته کارشناسی ارشد فعال نیز است و برای رشته های پرستاری سالمندان و توانبخشی در حال پیگیری هستیم.
خراسان جنوبی دارای 13 بیمارستان با یکهزار و 600 تخت مصوب و یکهزار و 400 تخت فعال در 11 شهرستان است که بنا بر آمار شاخص بین المللی به ازای هر تخت باید 2 پرستار در نظر گرفته شود.
در حال حاضر در بیمارستان های زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی بیرجند یکهزار و 500 پرستار و در فوریت ها 500 پرستار مشغول به کار هستند همچنین استان با کمبود یکهزار پرستار مواجه است.
سالروز ولادت حضرت زینب (س) در تقویم رسمی کشور روز پرستار نام دارد که امسال با 22 دی همزمان شد.
7557*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.