به گزارش ایرنا، عبدالمحمد زاهدی عصر یکشنبه در دیدار اعضای هیات مدیره نظام پرستاری قزوین با وی با اشاره به تبعیض درآمد پرستاران بخش خصوصی و دولتی افزود: برای رفع این نقص باید با راهکارها و اقدامات مناسب، توازن لازم را ایجاد کرد.
وی درباره مشکلات کارکنان شاغل در فوریت های پزشکی نیز گفت: بخشی از این مشکلات به کمبود منابع مالی و قسمت دیگر آن نیز به تفسیرهای متفاوت از قانون مربوط است بنابراین باید به جایی برسیم که از قانون تفسیری محکم و واحد داشته باشیم.
زاهدی ادامه داد: ما نیز به دنبال احقاق حقوق پرستاران استان هستیم و معتقدیم تمام موانع و مشکلات آنها را اگر نه یکباره اما حداقل به تدریج باید حل کرد تا جامعه زحمتکش پرستاری بهتر در خدمت جامعه باشند.
مدیر نظام پرستاری استان قزوین نیز در ادامه این دیدار با اشاره به مشکلات پرستاران، بخش زیادی از این مسایل را ناشی از اجرا نشدن کامل قوانین دانست و گفت: از سال88 قانون بهره وری خدمات پرستاران در مجلس تصویب و در بیمارستان های دولتی اجرا شد اما در بیمارستان های خصوصی اجرایی نشد تا اینکه از آبان ماه با پیگیری های جدی استانداری این طرح محقق شد اما نواقصی در اجرای آن وجود دارد.
آرمین قناعت افزود: بیش از یک هزار نفر از نیروهای پرستاری استان در بیمارستان های خصوصی فعالیت می کنند و با لغو حق جذب آنها، در فیش حقوقی، تفاوت حقوق و دستمزد مورد نظر برای آنها ایجاد نشده است.
وی خواستار حمایت استانداری از اجرای کامل این قانون در بخش خصوصی شد چرا که دستمزد پرستار بخش خصوصی در حد پایه بوده و همین موجب سرخوردگی و بی انگیزگی پرستاران در ارایه خدمات می شود.
قناعت اضافه کرد: تبعات این موضوع هم مردم را متضرر می کند و هم بیمارستان های خصوصی را از وجود پرستاران حرفه ای محروم می سازد.
قناعت خاطرنشان کرد: قانون ارتقای بهره وری خدمات درباره کارکنان فوریت‌های پزشکی هم با وجود سختی کار به طور ناقص اجرا می شود.
وی ادامه داد:البته دانشگاه علوم پزشکی مایل به حل این مشکل است اما منابع مالی محدود مانع اصلی این کار است.
قناعت، تبدیل بیمه های دوران طرح تعهد خدمت پرستاران را نیز از مشکلات دیگر جامعه پرستاری عنوان کرد و گفت:از سال79تبصره ای به قانون طرح خدمات پیراپزشکان اضافه شد که براساس آن دوران طرح تعهد خدمت پرستاران باید به بیمه تامین اجتماعی واریز می شد اما به اشتباه به بیمه سلامت واریز شد و اکنون این مساله به میراثی تبدیل شده که بیش از هزار و 400 پرستار استان را متضرر کرده است.
وی افزود:این موضوع به مشکل کشداری تبدیل شده و تامین اجتماعی،دانشگاه علوم پزشکی و سازمان بازنشستگی پیگیر آن هستند تا این مبلغ به تامین اجتماعی بازگردد.
نظام پرستاری استان قزوین از سال82تاسیس شده و دارای 2 هزار پرستار در گروه های مختلف است که در بیش از15بیمارستان قزوین فعالیت می کنند.
7388*3013
خبرنگار: پریسا نوروزی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.