عباس جرجانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این میزان 22 میلیون و 714 هزار یورو در سه ماه دوم و 6 میلیون و 327 هزار یورو مربوط به سه ماه سوم بوده است.
وی بیان کرد: مواد شوینده، کاشی، سرامیک، زعفران، لوله های پلی اتیلن، مواد خوراکی، کنسانتره و کنسروجات از عمده کالاهایی است که به کشورهای افغانستان، عراق و سایر کشورهای هدف صادر شده است.
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی خراسان جنوبی اظهار داشت: در حال حاضر 94 درصد صنایع استان واحدهای تولیدی کوچک و متوسط هستند که بیش از 54 درصد اشتغال بخش صنعت استان را به خود اختصاص داده اند.
وی عنوان کرد: صنایع با زیر 50 نفر اشتغال جزو صنایع کوچک، بین 50 تا 150 نفر اشتغال واحد صنعتی متوسط و از 150 نفر اشتغال به بالا واحد صنعتی بزرگ محسوب می شوند.
جرجانی یادآور شد: اکنون 520 واحد تولیدی کوچک و متوسط در خراسان جنوبی دارای پروانه بهره برداری هستند.
وی در ادامه گفت: امسال 35 قرارداد سرمایه گذاری در شهرک ها و نواحی صنعتی استان منعقد و 37 هکتار زمین نیز واگذار شده است.
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی خراسان جنوبی سرمایه گذاری پیش بینی شده در استان را یکهزار و 347 میلیون ریال عنوان کرد و افزود: با آغاز به کار و راه اندازی این واحدهای صنعتی زمینه اشتغال 530 نفر نیز فراهم خواهد شد.
وی بیان کرد: فرآوری زعفران، صنایع فلزی و غیر فلزی، فرآوری خاک های معدنی و بنتونیت عمده درخواست های سرمایه گذاری در نواحی و شهرک های صنعتی استان بوده است.
پس از تشکیل خراسان جنوبی، شرکت شهرک های صنعتی استان در سال 1383 تشکیل شد و در حال حاضر با 20 شهرک و ناحیه صنعتی مصوب و 2 هزار و 171 هکتار زمین در اختیار و یکهزار و 15 هکتار زمین صنعتی، بستر مناسبی برای سرمایه گذاری صنعتی در استان فراهم شده است.
معافیت مالیاتی 13 ساله در صورت ایجاد اشتغال از مزایای سرمایه گذاری در شهرک های صنعتی خراسان جنوبی است.
7557 * 6054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.