به گزارش ایرنا ناصر نبی زاده روز چهارشنبه در نشست خبری پروژه های عمرانی حوزه فرهنگی استان خراسان جنوبی افزود: 16 پروژه در نقاط مختلف استان در دست اقدام است که بهره برداری از آنها تاثیر زیادی در ارتقا و اعتلای فرهنگی استان خواهد داشت.
وی گفت: از این تعداد سه پروژه خانه فرهنگ بیرجند، آمفی تئاتر گلبانگ و سالن علامه فرزان در بیرجند و 13 پروژه دیگر در شهرستان های استان در حال انجام است که برخی از پروژه ها بالای 60 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی بیان کرد: اعتبارات عمرانی حوزه فرهنگی نسبت به سال گذشته 24 درصد افزایش داشته است و 6 میلیارد و 950 میلیون تومان در سال جاری به پروژه های عمرانی اختصاص یافت که امیدواریم این روند با پیگیری های مجدانه ارشاد با استانداری و سازمان برنامه و بودجه به تکمیل زیرساخت های عمرانی ختم شود.
وی از بهره برداری سه پروژه پلاتو گلبانگ بیرجند، پلاتو استاد کامیابی خانه فرهنگ و اتاق تمرین خوسف تا دهه فجر و پایان امسال خبر داد و گفت: مجتمع فرهنگی هنری طبس، آمفی تئاتر بشرویه و پلاتو نهبندان هم در دهه فجر کلنگ زنی خواهد شد.
نبی زاده با بیان اینکه در فاز اول مجتمع فرهنگی هنری طبس 700 متر فضای آموزشی در نظر گرفته شده است تصریح کرد: اعتبار پیش بینی شده برای این پروژه 700 میلیون تومان است اما با توجه به بررسی های انجام شده نیازمند یک میلیارد و 400 میلیون تومان خواهیم بود که با تامین اعتبار لازم تا پایان سال 98 به بهره برداری خواهد رسید.
وی اظهار داشت: سالن آمفی تئاتر بشرویه با پیش بینی ظرفیت 400 نفری و مساحت یکهزار و 200 مترمربع نیازمند سه میلیارد تومان اعتبار است و پلاتو نهبندان هم 150 میلیون تخصیص داشته اما برای بهره برداری از آن نیازمند 400 میلیون اعتبار هستیم و با تامین اعتبار تا سال 98 افتتاح خواهند شد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه پنج میلیارد تومان برای تکمیل سالن علامه فرزان نیاز است افزود: با توجه مضاعف استانداری و سازمان برنامه و بودجه تاکنون 2 میلیارد تومان در قالب تفاهم نامه تعریف شده اما یک میلیارد و 400 میلیون تومان این مبلغ تخصیص یافته که از این مقدار 515 میلیون تومان به صورت نقدی جذب شده است.
وی بیان کرد: در سفری که اخیرا معاون سازمان برنامه و بودجه کشور به خراسان جنوبی داشت قول تخصیص اعتبار 6 میلیارد و 900 میلیون تومانی برای زیرساخت های فرهنگی استان گرفته شد که با تامین اعتبار این مبلغ در کنار سالن علامه فرزان، خانه فرهنگ بیرجند و مجتمع فرهنگی هنری قاین تکمیل خواهد شد.
نبی زاده گفت: با تکمیل خانه فرهنگ بیرجند بسیاری از مشکلات زیرساختی حل خواهد شد و اگر 700 میلیون تومان اعتباری که برای تکمیل این پروژه نیاز است را در اختیار بگیریم کمتر از 6 ماه پروژه به بهره برداری خواهد رسید.
وی از فعالیت هفت سینمای فعال در خراسان جنوبی خبر داد و افزود: چهار سینمای استان قدمتی 50 ساله دارد که امیدواریم بتوانیم برای بهسازی این سینماها هم اعتباراتی را جذب کنیم.
وی در مورد ساخت ساختمان خانه مطبوعات خراسان جنوبی توضیح داد: زمین مورد نیاز جنب اداره کل تعیین شده است اما برای جذب اعتبارات ساخت در حال رایزنی هستیم.
3215*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.