به گزارش ایرنا سعید نمکی روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از پردیس شهید باهنر دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی در جمع خبرنگاران افزود: کمبود آب و خشکسالی یکی از بحث های جدی در این استان است.
وی بیان کرد: کار کارشناسی انتقال آب در دولت یازدهم آغاز شد و در برخی مناطق مانند کویر مرکزی و سمنان انجام شده و در ارتباط با خراسان جنوبی هم در حال انجام است.
معاون امور علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه کشور اظهار داشت: هدف از سفر به خراسان جنوبی که پیشینه غنی و فرهنگی دارد بازدید و بررسی قابلیت ‌ها، مشکلات و چالش های استان است.
وی گفت: با سفر به خراسان جنوبی و بازدیدی که از پروژه ها و طرح‌ های عمرانی، مراکز علمی و درمانی داشتیم موارد لازم جمع آوری و در شورای توسعه و برنامه ریزی استان مورد بررسی قرار می گیرد و سپس در قالب جدولی که برای استان پیش بینی خواهد شد کاستی های این منطقه را رفع می کنیم.
نمکی اظهار داشت: افزایش حقوق سال آینده 20 درصد پیش بینی شده که مشمول مستمری بگیران نهادهای حمایتی نیز خواهد شد.
وی ادامه داد: هفت هزار میلیارد تومان امسال برای مستمری بگیران نهادهای حمایتی کمیته امداد و بهزیستی در نظر گرفته شده که با افزایش یکهزار و 400 میلیارد تومان در بودجه سال 98 در مجموع به هشت هزار و 400 میلیارد تومان می رسد.
معاون امور علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه کشور در پاسخ به سوالی درباره دو پروژه ملی موزه دفاع مقدس و استکبارستیزی خراسان جنوبی یادآور شد: با توجه به اینکه معتقدیم حوزه دفاع مقدس یادآور رشادت های دلاورمردان دفاع مقدس است، موزه سمبلی برای نسل جوان است تا بدانند سرزمین آنان با خونفشانی بزرگ مردان و شیرزنان این مملکت حفظ شده است.
وی با بیان اینکه یکی از اولویت‌های ما کمک به این مجموعه است اظهار داشت: تلاش می کنیم در اسرع وقت کمک هایی را بسیج کنیم تا به سرانجام برسد.
نمکی در ارتباط با پروژه راه آهن خراسان جنوبی گفت: استاندار با نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه، مذاکراتی داشتند که به طور قطع مطالعاتی این پروژه آغاز و سال آینده جمع بندی لازم انجام خواهد شد.
وی اظهار امیدواری کرد؛ این پروژه به سمت و سویی برده شود تا توسعه زیرساخت‌های ارتباطی استان فراهم و تقویت شود.
معاون امور علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه کشور با بیان اینکه خراسان جنوبی از استان هایی است که با کمبود آب مواجه است ادامه داد: کمبود آب در این استان سبب کوچ بی رویه مردم به ناکجاآباد شده و خشکسالی افزایش یافته است.
نمکی اضافه کرد: یکی از مسائل مصرف بهینه آب است که راهکارهای خاص خود را دارد و موضوع دیگر انتقال آب از سرزمین های دیگر به خراسان جنوبی است که طرح آن در حال مطالعه است تا به زودی انتقال آب از دریاهای آزاد به ویژه دریای عمان به استان در برنامه قرار گیرد.
وی بیان کرد: اینکه چند سال طول خواهد کشید تا انتقال آب انجام شود بحث جدی این است که باید کار کارشناسی به اتمام برسد و نمی توانیم منابع را هدر دهیم همانطور که با بی خردی برخی منابع کشور هدر رفته است.
معاون سازمان برنامه و بودجه کشور اظهار داشت: کار کارشناسی به ما کمک می کند تا منابع مملکت را بهینه مصرف کنیم.
نمکی یادآور شد: در ارتباط با حوزه حمل و نقل خراسان جنوبی استاندار در نشستی که با رئیس سازمان برنامه و بودجه داشت موارد را پیگیری کرد که دستور داده شد منابعی برای توسعه حمل و نقل استان در نظر گرفته شود و سال آینده چند پروژه زیرساختی برای توسعه راه های آن تکمیل شود.
معاون امور علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه کشور چهارشنبه شب در سفر به خراسان جنوبی وارد بیرجند شد و مورد استقبال استاندار و جمعی از مسئولان استان قرار گرفت.
سعید نمکی در بدو ورود پس از ادای احترام به مقام دو شهید گمنام در دانشگاه صنعتی بیرجند از پروژه های در دست اقدام این دانشگاه بازدید کرد و سپس با حضور وی عملیات اجرایی سوله مدیریت بحران این دانشگاه را در زمینی به مساحت سه هزار مترمربع با زیربنا هزار و 400 مترمربع آغاز شد.
بازدید از چندین پروژه عمرانی و شرکت در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه خراسان جنوبی از برنامه های سفر وی به استان است.
7557 * 6054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.