به گزارش ایرنا مجید کریمیان روز سه شنبه در نشست خبری با بیان اینکه جشنواره مردمی فیلم عمار از فردا (چهارشنبه) به صورت رسمی در استان آغاز به کار می کند، افزود: در این جشنواره جایزه « تیفور» به بهترین فیلم ساز نهمین جشنواره مردمی فیلم عمار توسط خانواده شهید بصیری پور، نخستین شهید مدافع حرم استان اهدا می شود.
وی ادامه داد: شهید مرتضی بصیری پور در عملیات موشک باران رژیم اشغالگر قدس در موضع فرودگاه تیفور سوریه به شهادت رسید.
وی اهدا محصول استراتژیک استان (زرشک) را از دیگر جوایز اهدایی مردم خراسان جنوبی به جشنواره فیلم عمار ذکر کرد و گفت: این جشنواره به صورت مردمی به هویت فرهنگی هنری انقلاب اسلامی بر خلاف جشنواره فجر می پردازد.
مسئول دبیرخانه جشنواره مردمی فیلم عمار خراسان جنوبی با بیان اینکه جشنواره فیلم عمار از رویش های جریان هنر انقلاب اسلامی است، یادآور شد: این جشنواره پاسخی بر جریان فتنه 88 بود که با محوریت مساجد آغاز به کار کرد.
وی تصریح کرد: این جشنواره زبان جدیدی را در قالب فیلم کوتاه و بلند، موشن گرافی و دیگر جلوه های هنری تولید می کند که مخاطبان زیادی در جهان اسلام؛ اروپا و آمریکا دارد به طوری که فیلم های جشنواره در کشور های فیلیپین، مالزی، یمن، سوریه، عراق و کشورهای اروپایی و آفریقایی اکران شده است.
کریمیان با بیان اینکه نهمین جشنواره مردمی عمار با محوریت چله انقلاب اسلامی برگزار می شود، افزود: اکران آثار مردمی جشنواره از فردا تا دهه فجر در نقاط مختلف استان ادامه خواهد داشت.
وی در ادامه تصریح کرد: سینما سیار خراسان جنوبی هم برای اولین بار در قالب این جشنواره آغاز به کار می کند و آماده همکاری با تمام شهرستان های استان است که اکران های عمار رایگان و دیگر اکران ها طبق سیاست شورای اجتماعی سینمایی کشور تعیین تکلیف خواهد شد.
کریمیان یادآور شد: همزمان با آغاز اکران نهمین جشنواره فیلم عمار نماد تله موش دست سازه استان با موضوع حقوق بشر آمریکایی به ترامپ رئیس جمهوری آمریکا اهدا می شود.
وی افزود: تله موش خراسان جنوبی محصولی از دست سازه های مردم بشرویه است که قابلیت زنده گیری دارد.
مسئول دبیرخانه جشنواره مردمی فیلم عمار خراسان جنوبی یادآور شد: اهدا این نماد بیانگر رعایت حقوق حیوانات در ایران است که در گذشته مردم این خطه با زنده گیری حیوانات مزاحم و موذی آنها را در طبیعت رها می کردند.
وی با بیان اینکه تله موش خراسان جنوبی نقطه مقابل حقوق بشر آمریکایی است، اظهار داشت: در حالی که مردم ایران به حیوانات موذی هم رحم می کنند اما دست نشانده های استکبار جهانی به کودکان و زنان مظلوم کشور های اسلامی رحم نمی کنند.
کریمیان ادامه داد: نماد تله موش خراسان جنوبی در درجه اول جنایات استکباریان را به جهانیان بازگو خواهد کرد و در درجه دوم کنایه ای به گیر افتادن ترامپ و هم پیمانانش در این تله خواهد بود.
به گزارش ایرنا سال گذشته 70 اثر در 150 نقطه خراسان جنوبی در قالب هشتمین جشنواره فیلم عمار اکران شد.
3215 * 6054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.