مدیران، زمانی می توانند مقبولیت و محبوبیت لازم را در جامعه کسب کنند که عنصر افکار عمومی را لحاظ کرده و خود را مقابل آن پاسخگو بدانند.
رسانه در دهه های اخیر از تریبونی یک طرفه تبدیل به ابزار تعاملی شده که سیاست های خود را از بازخورد فعالیت های قبلی می گیرد و مخاطب را نه به منزله یک شنونده بلکه از عناصر اصلی خبر می داند و نیازسنجی وی را مهم ترین وظیفه رسانه لحاظ می کند.
با توجه به این رویکرد، طرح و بیان مطالبات جامعه و انتقال به بدنه اجرایی و نشر پاسخ مدیران می تواند شکاف بین دولت و ملت را کاهش داده و حلقه وصل شود.
در چنین فضایی اهمیت به حوزه خبر و رسانه، ارتقای جایگاه اطلاع رسانی و تغییر نگاه از بنگاه خبری یک طرفه «روابط عمومی» به فضای تعاملی دوسویه رسانه های امروز می تواند ضمن جلب رضایت مردمی افکار عمومی را در زمینه اقدامات انجام شده اقناع کند و عامل انسجام ملی شود.
چند هفته است با انتصاب محمدصادق معتمدیان به عنوان هفتمین استاندار خراسان جنوبی، امیدها برای استفاده از ظرفیت رسانه و اقناع افکار عمومی در این استان تازه شده است.
روز جمعه 23 آذر ماه جاری سفری را در کنار استاندار خراسان جنوبی و تیم خبری به شهرستان های مرزی درمیان و زیرکوه داشتیم و با توجه به روحیه خوب رسانه ای که از استاندار دیدیم این امید وجود دارد روند توسعه و محرومیت زدایی استان با بهره گیری از ظرفیت های رسانه تسریع شود.
ظرفیت رسانه تاکنون در روند توسعه استان به درستی و کامل دیده نشده که به دلیل آشنا نبودن برخی مدیران با ساختار و کارکرد رسانه و همچنین لزوم اقناع افکار عمومی بوده است.
با توجه به شرایط و موقعیت مرزی خراسان جنوبی رسانه ها نقش مهمی در همه زمینه ها از جمله تسریع روند توسعه و ایجاد حلقه وصل بین مدیران اجرایی و مردم، دولت و ملت دارند.
اگرچه نباید از نظر دور داشت که رسانه ها نیز باید برای همراهی شایسته، هدفمند و اثرگذار با مدیریت استان پیوسته خود را به روزرسانی کنند و به کارگیری قواعد و روش های حرفه ای سرلوحه کار اهالی پرتلاش و دلسوز این حوزه باشد.
*خبرنگار ایرنا
3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.