به گزارش ایرنا حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی روز شنبه در آیین تکریم و معارفه فرمانده پدافند هوایی منطقه شرق کشور و ارشد نظامی ارتش در خراسان جنوبی افزود: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران از روزی که با امام راحل به‌ عنوان نماینده حضرت مهدی (عج) بیعت کردند، پای حرف خود در مقابل ظلم ایستاده و در تمامی جبهه‌ها سرافراز بوده اند.
وی همچنین با بیان اینکه حیات در هر مرحله ای همراه با دفاع و مقاومت است گفت: انسان برای ادامه حیات باید در سه جبهه بجنگد و یکی از این جبهه ها طبیعت بوده است.
امام جمعه بیرجند افزود: حتی یک بوته گیاه همه شرایط مساعد را ندارد و حیاتش در گرو فعالیت آن است.
وی اظهار داشت: علاوه بر آن باید انسان در حیات فکری، فرهنگی و عقیدتی نیز تلاش کند و جز این راهی ندارد.
حجت الاسلام و المسلمین عبادی گفت: مگر می شود انسان در طبیعت مقابل سرما، گرما، میکروب و غیره مبارزه کند ولی در برابر ظلم و ستم بی تفاوت باشد.
وی بیان کرد: با وجود برخی انسان های شهوت پرست و دنیاپرست، نمی توان در دنیا انتظار امنیت داشت اما عده ای می پرسند تا کی می خواهد جنگ ادامه داشته باشد.
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: دنیا همین است و اگر می خواهیم امتیاز حیات داشته باشیم باید بجنگیم.
وی با تاکید بر اینکه در مقابل تجاوز دشمن نمی توان بی تفاوت بود گفت: یکی از بهترین ابزارها برای رسیدن انسان به جایگاه اصلی خود که قرب الهی بوده آزمایش در جبهه حق علیه باطل و جهاد در راه خداست.
حجت الاسلام و المسلمین عبادی بیان کرد: خداوند جهاد را جزو دین قرار داده و انسان والاترین مقام را اینجا کسب می کند.
وی افزود: دومین جبهه ای که انسان در آن برای حیات باید بجنگد، جهاد در جبهه حق علیه باطل است بنابراین آنچه انسان را به کمال می رساند جهاد است.
امام جمعه بیرجند اظهار داشت: جهاد می تواند نظامی، علمی، ریاضتی یا جهاد با مال باشد اما بالاترین صحنه جهاد، جهاد درونی است.
وی گفت: اگر این مساله در درون حل شود، پیروزی در تمامی صحنه‌ها برای انسان قطعی بوده ولی اگر پیروزی بر نفس حاصل نشود همواره شکننده است.
حجت الاسلام و المسلمین عبادی با اشاره به لغزش های انسانی در طول تاریخ و افول فکر و اندیشه ادامه داد: گاهی علیرغم زحمات زیادی که انسان می‌کشد ولی به سبب اینکه بر خویش مسلط نبوده همه این زحمات بر باد می رود.
وی گفت: انتظار واقعی یعنی قانع نبودن به وضع موجود که ستمگری و ستم پذیری است.
به گزارش ایرنا در این آیین با حضور امیر سرتیپ علیرضا الهامی جانشین قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا (ص)، سرهنگ ستاد ارسلان پرویز به عنوان فرمانده جدید منطقه پدافند هوایی شرق کشور و ارشد نظامی ارتش در خراسان جنوبی معرفی شد.
همچنین امیر سرتیپ دوم علی اکبر عباسی تجدد فرمانده سابق این فرماندهی به عنوان فرمانده منطقه پدافند هوایی تهران فعالیت خواهد کرد.
9893*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.