به گزارش ایرنا محمدصادق معتمدیان روز جمعه در حاشیه بازدید از بازارچه گلورده (میل 73) در جمع خبرنگاران افزود: مرز میل 73 از بازارچه های فعال در گذشته بود که سال 72 با مصوبه مجلس و هیات وزیران شروع به کار کرد.
وی گفت: بازارچه گلورده زیرساخت های خوبی در زمینی به مساحت 6 هکتار و پنج هزار و 500 متر مربع زیربنا دارد و همه زیرساخت های مورد نیاز از اداری و مخازن سوخت در آن ایجاد شده است.
استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: این بازارچه در سال های 83 و 84 یکی از فعال ترین بازارچه های سطح کشور بوده است و از سال 93 شاهد تعطیلی آن بودیم.
وی افزود: بازارچه میل 73 در راستای تامین معیشت مردم و فعال سازی حوزه اقتصادی و تجاری مزرنشنیان براساس سیاست های دولت و مجلس فعالیت خود را شروع کرد و در چند سال اخیر خللی در فعالیت آن ایجاد شده که به دنبال فعال سازی آن هستیم.
معتمدیان گفت: یکی از زیرساخت هایی که در خراسان جنوبی مقابل مرز ایجاد شده، کارخانه سیمان باقران در شهرستان درمیان است که محوریت سیمان برای کشور افغانستان ایجاد شده است.
وی بیان کرد: به دنبال این هستیم که با رایزنی این بازارچه شروع به فعالیت کند و بتوانیم از این ظرفیت استفاده کنیم تا تجار افغانستان هم از این ظرفیت بهره مند شوند.
استاندار خراسان جنوبی گفت: با توجه به سرمایه گذاری که در این حوزه انجام شده است به دنبال این هستیم میزان تولید سیمان را در این واحد صنعتی افزایش دهیم و بازارهای جدیدی پیدا شود.
وی افزود: اکنون مشتری های زیادی در سطح منطقه خواهان سیمان هستند و امیدواریم بازارهای جدیدی را در منطقه پیدا کنیم تا میزان صادرات را افزایش دهیم.
استاندار خراسان جنوبی سپس برای بازدید از بازارچه یزدان به شهرستان زیرکوه سفر کرد.
خراسان جنوبی دارای چهار بازارچه مرزی یزدان، گلورده (میل 73)، ماهیرود (میل 78) و دوکوهانه و 2 گمرک بیرجند و ماهیرود است.
پنجم بهمن ماه 93 چهار بازارچه مرزی خراسان جنوبی از جانب کشور افغانستان تعطیل اعلام شد اما این کشور تصمیم گرفت بازارچه ماهیرود که چسبیده به گمرک رسمی بود، فعال باشد.
با توجه به موقعیت استراتژیک خراسان جنوبی به عنوان پل ارتباطی بین ایران و همسایگان شرقی بازارچه های مرزی می تواند نقش موثری در رونق اشتغال، توسعه زیرساخت ها، توسعه اقتصادی، خدمات رسانی و غیره داشته باشد و دور جدیدی از اقدامات مسئولان برای فعال سازی بازارچه ها در این استان شکل گرفته است.
7559*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.