به گزارش ایرنا داریوش رضوانی روز دوشنبه در آیین گشایش دوازدهمین نمایشگاه کتاب خراسان جنوبی افزود: در این استان نیز متقاضیان در محله ها و شهرستان هایی که فروشگاه کتاب وجود ندارد، می توانند برای دریافت تسهیلات اقدام کنند.
وی گفت: این وزارتخانه کارگروهی را برای توزیع کاغذ بین ناشران با قیمت مناسب تشکیل داده و با این اقدام جلوی بازار سیاه کاغذ در کشور گرفته شده است.
مشاور فرهنگی و توسعه منابع انسانی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: برگزاری نمایشگاه های کتاب باید به متولیان یعنی نهاد نشر واگذار و در استان ها این اقدام انجام شود.
وی گفت: نمایشگاه کتاب فصل بارش دانش و آگاهی است و نمایشگاه ها و فروشگاه های کتاب حلقه پایانی حوزه نشر هستند.
رضوانی اظهار داشت: شکل گیری کتاب دارای حلقه های مختلفی است که کسب علم و دانش، قدرت نگارش، ویرایش و ویراستاری، صفحه آرایی و تدوین و چاپ از جمله حلقه های نشر کتاب است و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در شکل گیری تمامی این حلقه ها نقش ویژه ای دارد.
وی از کتاب به عنوان غذای روح بشر یاد و بیان کرد: نمی شود هر چیزی را تولید و منتشر کرد و به خورد مخاطب داد بلکه باید مراقب باشیم که محصول نهایی ناشران خوب باشد تا افراد جامعه مسموم نشوند.
مشاور فرهنگی و توسعه منابع انسانی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: کتاب های عرضه شده در نمایشگاه بیرجند باید به روز، تازه و با طراوت و داغ از تنور باشد و نباید به ناشران اجازه دهیم هر کتابی را که روی دستشان مانده در نمایشگاه های استانی به فروش برسانند.
وی راه اندازی انجمن ادبی در سراسر کشور، حمایت از نویسندگان، آموزش و ایجاد رقابت در قالب جشنواره ها، خرید کتاب ناشران، برگزاری نمایشگاه استانی و طرح عیدانه و پاییزه کتاب را از جمله حمایت های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از نویسندگان و ناشران ذکر کرد.
وی گفت: در راستای حمایت از ناشران در پنج سال گذشته 40 میلیارد تومان کتاب از ناشران خریداری و به صورت رایگان در استان ها توزیع شده است.
رضوانی با اشاره به اینکه ایران اسلامی در 26 کشور دنیا نمایشگاه کتاب برگزار می کند اضافه کرد: آمریکا و متحدان آن فکر می کنند که می توانند جلوی اندیشه و ایده ما را بگیرند، همچنین آثار دفاع مقدس با زبان های مختلف ترجمه و در این نمایشگاه ها عرضه می شود که این کتاب ها مخاطب خاص خود را دارد.
دوازدهمین نمایشگاه کتاب خراسان جنوبی که امروز (19 آذر) با حضور استاندار و جمعی از مسئولان و اهالی فرهنگ افتتاح شد با 138 ناشر از سراسر کشور در 110 غرفه تا 24 آذرماه دایر است.
7556*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.