به گزارش ایرنا ، بهمن خطیبی روز پنجشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش که در سالن اجتماعات فرمانداری قرچک برگزار شد اظهار داشت : نهضت سواد آموزی و ریشه کنی بی سوادی، امر مهمی است که فقط بر عهده ارگان و دستگاه خاصی نیست بلکه تمامی دستگاه ها موظفند تا با شناسایی افراد بی سواد ، تا پایان دولت دوازدهم آمار بی سوادی را به صفر نزدیک کنند.
وی افزود :هیچ فردی در شهرستان قرچک نباید ازتحصیل باز بماند ، تمامی افراد مشمول سن تحصیل و نیز افرادی که علاقه مند به سوادآموزی هستند باید از نعمت سواد برخوردار شده و از امکانات آموزی بهره مند شوند.
وی تصریح کرد: دست یابی به هدف ریشه کنی بی سوادی به عزمی جدی از سوی تمامی مسئولان نیاز دارد ، شهرداری ، فرمانداری ، شورای اسلامی ، بخشداری و دهیاری باید به کمک آموزش و پرورش و نهضت سوادآموزی شتافته و رشد بی سوادی در این شهرستان را متوقف کنند.
خطیبی گفت : هر چند که داشتن قدرت خواند و نوشتن ، حداقل سواد برای افراد محسوب می شود ولی با رشد فزاینده علم و دانش بشری ، بی بهره بودن از برخی از تخصص ها وعلوم نیز نوعی بی سواد محسوب می شود.
وی با تأکید بر اینکه در امر سوادآموزی علاوه بر هم وطنان، اتباع بیگانه نیز باید مورد توجه قرار گیرند افزود : ایران اسلامی بر اساس موازین دینی و انسانی ، شرایط تحصیل را برای کلیه اتباع فراهم کرده و امروز دانش آموزان اتباع در کنار سایر دانش آموزان به تحصیل مشغولند که لازم است این امر در خصوص افراد بازمانده از تحصیل نیز مورد توجه قرار گیرد.
رئیس شورای آموزش و پرورش قرچک یکی از مشکلات این شهرستان را مدارس قلع و قمعی یاد کرد و اظهار داشت : موضوع مدارس قلع و قمعی قرچک در جلسات مشترک با مسئولان استانی مطرح شده و تلاش می گردد تا با نشست های مشترک این موضوع بررسی و راه کاری عملی برای برون رفت از آن اتخاذ شود.
وی افزود : قرچک از جمله شهرستانهایی است که جمعیت دانش آموزی آن از تراکم بالایی برخوردار است ، توسعه فضای آموزشی با بهره گیری از توان و ظرفیت خیرّین مدسه ساز می تواند بسیاری از مشکلات این حوزه را کاهش دهد.
شهرستان قرچک با 270 هزار نفر جمعیت در 30 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
50 هزار دانش آموز در مدارس قرچک مشغول به تحصیل می باشند.
تهرام/7254 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.