سعید زرینی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این مدت سه هزار و 740 ویزیت چشم و یکهزار و 349 ویزیت دندان توسط تیم پزشکی بنیاد خیریه نورآوران سلامت در روستای « رقه » بشرویه انجام شد.
وی ادامه داد: همچنین در 70 روز گذشته 125 عمل کاتاراکت ( آب مروارید چشم) انجام و یکهزار و 118 عینک به صورت رایگان تحویل مردم شد.
مدیر اجرایی بنیاد خیریه نورآوران سلامت شعبه شرق کشور اظهار داشت: یکهزار و 184 ترمیم و معالجه ریشه دندان اطفال، 210 فلوراید تراپی و فیشورسیلانت، 38 جرمگیری و 385 مورد کشیدن دندان از دیگر اقدامات این بنیاد در 2 ماه گذشته بوده است.
بنیاد خیریه نورآوران سلامت شعبه شرق کشور از هفتم مهرماه به مدت سه ماه در روستای رقه بشرویه مستقر شدند در این طرح بیش از 50 پزشک شامل 10 چشم پزشک، 30 دندانپزشک و 10 تا 15 بینایی سنج همکاری می کنند.
این طرح سومین حضور کلینیک سیار نورآوران سلامت در خراسان جنوبی است، دور نخست سال 93 در روستای دهک نهبندان و دور دوم سال 95 در بخش قهستان بوده است.
در روستای رقه بشرویه سه کلینیک سیار چشم پزشکی، اتاق عمل چشم پزشکی ویژه آب مروارید و یک کلینیک سیار دندانپزشکی با 2 یونیت مستقر شده است.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز (چهارم آذر ماه جاری) برای حضور در جمع کاروان خیریه نورآوران سلامت و انجام اعمال جراحی چشم تعدادی از ساکنان مناطق روستایی و محروم خراسان جنوبی، به شهرستان بشرویه سفر کرد و 6 عمل جراحی انجام داد.
استان مرزی خراسان جنوبی 11 شهرستان دارد.
7557 * 6054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.