دکتر بلال دلشاد روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بیمار با شکایت دردهای مبهم شکمی و احساس فشار مراجعه کرد که بعد از انجام سونوگرافی و سی تی اسکن متوجه شدم توده بزرگ داخل شکمی دارد اما منشا توده از روی تصویربرداری ها مشخص نبود.
وی بیان کرد: با توجه به شرایط سنی بیمار، قبل از عمل جراحی مشاوره های قلب و داخلی و آندوسکوپی انجام شد اما هنوز منشا توده مشخص نشده بود.
متخصص جراحی عمومی گفت: ناگزیر تصمیم به جراحی گرفتیم که با باز کردن شکم بیمار، 2 لیتر خون داخل شکم و توده بسیار بزرگ به اندازه 20 در 15 سانتیمتر مشاهده شد.
وی با بیان اینکه اینگونه عمل های جراحی شاید در مرکز استان خراسان جنوبی به راحتی قابل انجام نباشد افزود: عمل جراحی و خروج توده در بیمارستان شهدای قاین برای نخستین بار با موفقیت انجام شد.
دلشاد اظهار داشت: در این عمل جراحی کل معده به همراه توده و چسبندگی های آن خارج و دستگاه گوارش با روده باریک بازسازی و ترمیم شد.
وی گفت: در حال حاضر حال عمومی بیمار خوب است و دو روز آینده از بخش مرخص می شود.
متخصص جراحی عمومی بیمارستان شهدای قاین بیان کرد: انجام این گونه اعمال جراحی در بیمارستان شهدای قاین با وجود امکانات و تجهیزات محدود تا حدودی قابل انجام نیست و حداقل 2 جراح نیاز دارد اما این عمل با موفقیت به سرانجام رسید.
شهر قاین مرکز شهرستان قاینات در 110 کیلومتری بیرجند قرار دارد.
7557*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.