به گزارش ایرنا محمد بشیری زاده روز چهارشنبه در مراسم معرفی مدیر محیط زیست شهرستان درمیان افزود: هجوم حیات وحش به اراضی کشاورزی در منطقه حفاظت شده درمیان باعث خسارت گسترده به کشاورزان و گلایه مندی آنان شده است.
وی عنوان کرد: علت اصلی ورود وحوش به اراضی کشاورزی خشکسالی های چندین ساله در منطقه است، فقر علف در مراتع در فصل زمستان وحوش را به اراضی کشاورزی می کشاند.
بشیری زاده بیان کرد: با توجه به نابودی دسترنج کشاورزان منطقه، اداره کل محیط زیست با اقدامات موثر به گونه ای برنامه ریزی و اقدام کند که خسارت حیات وحش به اراضی کشاورزی مردم به حداقل ممکن برسد.
وی اظهار داشت: با توجه به فقر علف در مراتع و نبود آب در زیستگاه های حیات وحش نذر طبیعت برای وحوش این شهرستان ضروری است، افراد اخیر در زمینه تامین علوفه و آب وحوش با اداره محیط زیست شهرستان همکاری کنند.
فرماندار درمیان منطقه حفاظت شده درمیان را ظرفیت خوبی برای توسعه گردشگری دانست و گفت: منطقه حفاظت شده شهرستان دارای جاذبه‌های طبیعی و زیست محیطی منحصر به فردی است که برای جذب گردشگر علاوه بر معرفی بیشتر، نیازمند حمایت مسئولان است.
بشیری زاده افزود: منطقه حفاظت شده درمیان به عنوان زیستگاه قوچ اوریال در خراسان جنوبی از جمله ظرفیت‌های شهرستان است که مورد توجه کمتری قرار گرفته است.
در این آیین نصیرالدین خاشی به سمت مسئول نمایندگی حفاظت محیط زیست درمیان منصوب و از زحمات هاشم آزموده قدردانی شد.
منطقه حفاظت شده درمیان در فاصله 20 کیلومتری شهر اسدیه مرکز این شهرستان قرار دارد
منطقه یاد شده با مصوبه شماره 284 شورای عالی محیط زیست در 12 بهمن 1386با وسعت 84 هزار و 39 هکتار به عنوان منطقه حفاظت شده به مناطق تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست پیوسته است.
منطقه حفاظت شده درمیان از گذشته های دور به دلیل دارا بودن قابلیت های فراوان به ویژه وجود گله های قوچ و میش مطرح بوده است.
7556*6054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.