به گزارش ایرنا، این نشست به مناسبت آیین بزرگداشت روز دانشجو با حضور حسین الله کرم دبیر شورای هماهنگی حزب الله ایران، عبدالرضا داوری مشاور رسانه ای رئیس جمهوری سابق (احمدی نژاد) و محمد صادق جوادی حصار عضو هیات رئیسه حزب اعتماد ملی کشور برگزار شد.
عضو هیات رئیسه حزب اعتماد ملی کشور در این نشست گفت: عدالت ورزی از شعارهای جنبش دانشجویی است و باید در راستای عدالت حرکت کند.
محمد صادق جوادی حصار افزود: 16 آذر سال 1332 که روز دانشجو نام دارد خلاصه آن این است که نماینده رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا به ایران آمد و در محفلی دانشجویان اعتراضی داشتند که عده ای با قلدری و چوب و چماق وارد دانشگاه شده سه دانشجو به نام های مصطفی بزرگ‌نیا و احمد قندچی و مهدی شریعت‌رضوی شهید شدند.
وی اظهار داشت: حرف ما این است که می خواهیم با همه مستکبران داخلی،خارجی و ... جنگ منطقی داشته و با برهان و استدلالی که ناشی از منطق و استدلال قرآنی ما است با آن مبارزه کنیم.
عضو هیات رئیسه حزب اعتماد ملی کشور بیان کرد: ما با هیچ کس دشمنی ذاتی نداشته بلکه با عمل انسان ها مشکل داریم، ما با آمریکایی ها نه دشمن و نه دوست هستیم و منافع ملت ماست که رفتار ما را تعیین می کند.
جوادی حصار گفت: اگر آمریکایی ها به ما تعدی و تجاوز کنند با آنها مبارزه می کنیم و تا جایی که در توان داریم به افشای حقانیت خود می پردازیم و ماهیت خبیث استکبار را در هر جنسی افشا می کنیم.
وی افزود: اگر زورگویی بد است در هر کسوتی بد است چون استکبار و زور و استیلا طلبی و خود را از دیگران بالاتر دانستن کار بدی است.
عضو هیات رئیسه حزب اعتماد ملی کشور یادآور شد: جنبش دانشجویی مختصاتی دارد و با هر حرکت دیگر تفاوت های ماهیتی دارد و هدفمند بودن از اهداف جنبش دانشجویی است.
جوادی حصار افزود: هر حرکت اجتماعی بدون هدف به تزاحم تبدیل می شود اما هر هدف به تنهایی برای حرکت مختصات یک جنبش کفایت نمی کند و باید جنبش دانایی محور و بر بینش و دانش مبتنی باشد.
وی اظهار داشت: دانش بخش جداناپذیر یک جنبش است و هر دانشی هم کفایت نمی کند بلکه نیاز به اطلاع خردمندانه است.
مشاور رسانه ای رئیس دولت های نهم و دهم هم در این نشست گفت: جریان 16 آذر به عنوان یک رویداد مهم در روند نهاد آموزش در ایران است که نهاد آموزش کشور عمر 80 ساله دارد اگر مبنای آن را تاسیس دانشگاه تهران بدانیم و این پدیده جدیدی است.
عبدالرضا داوری بیان کرد: موضوع اصلی در تاریخ توسعه ایران وجود داشته و آن هم عدم مالکیت مردم بر منابع کشور و انباشت آن در مرکز و انتقال آن به مراکز سرمایه داری جهانی است.
وی گفت: حرکت 16 آذر سال 1332 را نباید صرفا یک حرکت ضدآمریکایی بدانیم، نیکسون دست در دست شاه گذاشت تا در مورد منابع ایران تصمیم بگیرد و اعتراض دانشجویی به دلیل پیوند بین استکبار داخلی و استکبار خارجی رخ داد.
دبیر شورای هماهنگی حزب الله ایران هم در این نشست گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند که حفظ یاد و نام شهدا کمتر از شهادت نیست و اینجا یاد شهیدان مصطفی بزرگ‌نیا و احمد قندچی و مهدی شریعت‌رضوی را گرامی داشته و در امتداد این سه شهید شهدای دانشجویی در مقاطع مختلف بویژه دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم را گرامی می داریم.
حسین الله کرم ادامه داد: جنبش اجتماعی که جنبش دانشجویی هم بخشی از آن است به معنی یگ گروه سازمان یافته نسبتا زیاد است که اینها باید تلاش مداوم و پیگیر داشته باشند که یک تغییر در جامعه ایجاد کرده یا جلوی یک تغییر را بگیرند.
وی اضافه کرد: در سال 1332 با یک جریان اسلامی که عملیات های انقلابی در آن دوران توسط فداییان اسلام شکل گرفت و یک جریان نهضت ملی به رهبری دکتر مصدق و آیت الله کاشانی و جریان چپ گرای حزب توده را داریم که اینها در دانشگاه تاثیر داشتند.
دبیر شورای هماهنگی حزب الله ایران گفت: جنبش دانشجویی جنبشی اصیل است.
7559 * 6054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.