به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی روز سه شنبه در دیدار با مدیرکل بهزیستی، معاونان و مدیران این مجموعه افزود: عواملی از جمله ژنتیک و حوادث در ایجاد معلولیت دخیل هستند که اغلب با تقصیر همراه است.
وی با بیان اینکه تصادفات جاده ای نقش زیادی در بروز برخی معلولیت ها دارد تصریح کرد: همه بخش ها باید تلاش کنند که ورودی مددجویان به مجموعه بهزیستی کم تر شود.
وی خدمات رسانی، آموزش، اشتغال، ازدواج و مسکن را از مهمترین نیازهای معلولان برشمرد و افزود: خدمت به این قشر به دلیل شرایط خاص شان از شایسته ترین عبادات است.
امام جمعه بیرجند با بیان اینکه انسان به لحاظ فطری طوری آفریده شده که از خدمت به افراد ضعیف لذت می برد تصریح کرد: به همین خاطر است که خداوند جبران ضعف کودکان را در بزرگسالان قرار داده تا از آنها مراقبت کنند.
وی ادامه داد: اگر بخشی از سلامت معلولان گرفته شده اما در نزد خداوند هیچ چیزی ضایع نمی شود.
حجت الاسلام و المسلمین عبادی یادآور شد: ممکن است فردی از نظر بدنی معلول باشد اما از نظر اندیشه، اخلاق و تقوا بهترین باشد که باید بهزیستی به این زاویه توجه کند.
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بر توجه به مهدهای کودک نیز تاکید کرد و گفت: از آنجا که تعلیم از همان روز اول شیرخوارگی شروع می شود لذا این آموزش در سنین کودکی مهم است.
وی افزود: برای اداره مهد کودک ها، فوق تخصص لازم است بنابراین نباید در این مراکز با سلیقه خود عمل کنند و تخصص ها نادیده گرفته شود.
حجت الاسلام و المسلمین عبادی با یادآوری اینکه بشر به دلیل کنار گذاشتن تعلیمات انبیا و سلیقه‌ای عمل کردن به بدترین درنده تبدیل شده است، اظهار داشت: تمام خدمات ارزشمند اما مساله اصلی روح و جان انسان است لذا انسان باید در خدمت به معلولان به عنوان یک جهاد دقت کند.
12 آذر ماه ( سوم دسامبر) از سوی سازمان ملل، روز جهانی معلولان معرفی و به همین مناسب 10 تا 16 آذرماه به عنوان هفته معلولان نامگذاری شده است.
9893 * 6054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.