به گزارش ایرنا حجت الاسلام مهدی عباسی روز یکشنبه در نشست خبری اظهار داشت: هدف از اجرای طرح قرآنی بشارت 1452 بسط فرهنگ انس با قرآن ‌کریم و مفاهیم سازنده آن، گسترش فرهنگ تلاوت و تدبر در آیات قرآن‌کریم با مشارکت نهاد‌های قرآنی است.
وی با بیان اینکه موضوع طرح بشارت در سال جاری حفظ سوره‌های 37 گانه جزء 30 قرآن است گفت: بر این اساس طرح در سه گام شامل سوره ناس تا زلزال در تابستان، سوره طارق تا بینه در پاییز و نباء تا بروج در زمستان اجرایی می‌شود.
رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی اضافه کرد: سه مرحله آزمون در مدت برپایی این طرح ملی برگزار می‌شود که آزمون نهایی روز پنجشنبه 9 اسفندماه 97 برگزار خواهد شد.
وی گفت: بیش از 35 هزار جایزه به ارزش سه میلیارد تومان برای طرح بشارت در نظر گرفته شده است و از علاقه مندان قرآنی درخواست می شود در اسرع وقت با مراجعه به سایت بشارت برای ثبت نام و شرکت در این رویداد بزرگ قرآنی اقدام کنند.
عباسی با اشاره به طرح تربیت حافظان قرآن در سازمان اوقاف و امور خیریه اظهار داشت: این طرح از سال 91 در خراسان جنوبی اجرا شد و هر سال از ابتدای سال متقاضیان ثبت نام می کنند.
وی افزود: از شروع اجرای این طرح تاکنون 27 هزار نفر در بخش های مختلف قرآن را حفظ کردند.
9893*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.