به گزارش ایرنا سید مجتبی علوی مقدم دوشنبه شب در آیین اختتامیه نخستین جشنواره ملی عکس میراث ماندگار خراسان جنوبی افزود: باید به دنبال اهدافی باشیم که هنر عکاسی برای معرفی ظرفیت ها، آثار و مفاخر استان به کار گرفته شود.
وی تصریح کرد: انتقال درست تاریخ کهن به نسل آینده برای هر جامعه ای مهم است و در این مسیر می توان از ابزار عکاسی و رسانه بهره گرفت.
معاون استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه عکاس باید در کنار کار فنی به موضوع فرهنگی نیز توجه کند گفت: عکس، سند و مدرک مستدل است که هویت، فرهنگ، آداب و سنن کهن را به نسل دیگر منتقل کند لذا عکاسان باید با تقوای رسانه ای هوشیار باشند که یک عکس به ضدارزش تبدیل نشود.
وی ادامه داد: برای تصویربرداری از یک شخص رضایت او مهم است لذا نباید از هنر عکاسی به عنوان مچ گیری استفاده کرد.
علوی مقدم با اشاره به پتانسیل ها و استعدادهای طبیعی موجود در خراسان جنوبی گفت: باید با استفاده از هنر عکاسی جاذبه های تاریخی به عنوان آلبوم افتخار به نسل های بعدی منتقل شود.
وی افزود: این قبیل جشنواره ها، زمینه و شرایط را برای انتقال مفاهیم فرهنگی و تاریخی فراهم کرده و در معرفی قابلیت های استان موثر است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی با اشاره به ظرفیت روستاهای استان اظهار داشت: باید در معرفی آداب و سنن این مرز و بوم تلاش بی وقفه شود.
وی ابراز امیدواری کرد: با فعالیت مستمر دبیرخانه دایمی این جشنواره عکاسان جذب این استان شده و برای ثبت سایر هنرهای مرتبط با گردشگری قدم های موثر و بزرگ برداشته شود.
عکاسان برتر کشوری راه یافته به نخستین جشنواره ملی عکس میراث ماندگار خراسان جنوبی از 26 مهرماه جاری طی چهار روز از بناهای تاریخی، جاذبه های گردشگری و صنایع دستی 11 شهرستان استان عکاسی کردند.
هیات داوران این جشنواره متشکل از پنج نفر شامل محمدعلی بیدختی، اسحاق آقایی، محسن کابلی، امیر عنایتی و رضا خالدی بودند و عکاسان برتر با اهدای جوایز نقدی، تندیس و لوح تقدیر تجلیل شدند.
9893*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.