مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی از ساماندهی کمپ گردشگری منطقه حفاظت شده آینالو خبر داد.

به گزارش ایلنا، حمید قاسمی روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سازمان حفاظت محیط زیست از توسعه گردشگری پایدار در منطقه حمایت می‌کند.

وی افزود: فرهنگ طبیعت گردی در جامعه باید رشد پیدا کند و برنامه ریزی برای حفظ طبیعت در همه سطوح انجام شود.

قاسمی با بیان اینکه بر اساس ماده ۱۶ قانون حفاظت و بهسازی بحث واگذاری مناطق حفاظت شده ممنوع است، گفت: امکان واگذاری مناطق حفاظت شده به افراد حقیقی و خصوصی وجود ندارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی نیز در این خصوص گفت: توسعه اکو توریسم جزو وظایف ماست و سازمان میراث فرهنگی برای توسعه این صنعت برنامه ریزی می کند.

مرتضی آبدار با تاکید بر اینکه حفظ محیط زیست برای ما بسیار اهمیت دارد، گفت: در کمپ گردشگری منطقه حفاظت شده آینالو از سازه های میهمان استفاده خواهد شد تا ضوابط زیست محیطی رعایت شود.

بر اساس این گزارش، امکانات بهداشتی و رفاهی متناسب با سیمای منطقه و توان برد آن در کمپ گردشگری محدود منطقه حفاظت شده آینالو به منظور مدیریت پسماند و فاضلاب و همچنین کنترل آتش سوزی های جنگل ایجاد می شود.

منطقه حفاظت شده آینالو، از توابع بخش خداآفرین شهرستان کلیبر و در ناحیه شمال غربی شهرستان کلیبر و در فاصله ۵۵ کیلومتری شهر کلیبر و در ۱۵ کیلومتری روستای عاشقلو (ساحل ارس) واقع شده و زیر نظر سازمان محیط زیست شهرستان کلیبر قرار دارد.

این محدوده حفاظت شده، از شمال غربی به روستای وایقان و از جنوب شرقی به روستاهای بالان و بهروز محدود می شود و به دلیل دارا بودن شرایط اقلیمی و آب و هوای معتدل کوهستانی، پوشش گیاهی و جنگلی بسیار انبوه و منحصر به فرد دارد.

آب و هوای آن در فصل بهار و تابستان مطبوع و دلپذیر و زمستان آن سرد و طبیعت این محدوده بسیار زیبا و سحرانگیز بوده و هر بیننده ای را به ذوق می آورد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.