به گزارش ایرنا غلامرضا رجب زاده روز چهارشنبه در حاشیه نشست شورای هماهنگی ثبت احوال قاینات افزود: نسبت ولادت پسران به دختران در حدود برابر است و در این مدت 441 پسر در برابر 443 دختر متولد شده اند و 524 ولادت در مناطق شهری و بقیه در مناطق روستایی به ثبت رسیده است.
وی در خصوص فراوانی نام های پسران و دختران اظهار کرد: ابوالفضل، محمد رضا، امیرحسین، محمد جواد و علیرضا در بین نام های پسران و فاطمه، زینب، فاطمه زهرا، زهرا و نازنین زهرا بیشترین اسم در بین دختران را داشته است.
وی با اشاره به ثبت 194 واقعه وفات در پنج ماه نخست سال جاری گفت: 109 فوت مربوط به مردان و 85 فوت مربوط به زنان است و نسبت به مدت مشابه سال 96 بیش از 15.3 درصد کاهش داشته است.
رئیس اداره ثبت احوال قاینات افزود: بیشترین وفات در سن بالاتر از 75 سال به ثبت رسیده که 64 مورد شهری و 130 مورد در مناطق روستایی بوده است.
رجب زاده در ادامه گفت: هزار و 583 فقره شناسنامه مکانیزه برای افراد بالای 15 سال و 11 هزار و 961 کارت هوشمند ملی در پنج ماه نخست سال جاری صادر شده است.
وی با اشاره به یکصدمین سالگرد تأسیس سازمان ثبت احوال اظهار داشت: امروزه تهیه آمار و اطلاعات جمعیتی از مهم ترین وظایف ثبت احوال است و این اداره به عنوان منبع صحیح آمار و اطلاعات برای برنامه ریزی های بلند مدت و کوتاه مدت جامعه در عرصه های مختلف نقش بسزایی دارد.
فرماندار قاینات هم در این نشست گفت: پایه و اساس هر کشوری برای توسعه، برنامه ریزی است که این مهم هم با در اختیار داشتن آمار و اطلاعات درست و جامع میسر خواهد شد.
محمد کریمی با اشاره به کاهش ولادت افزود: کاهش ولادت زنگ خطری برای شهرستان قاینات است و باید درکارگروه هایی ذیل این نشست موضوع بررسی و آسیب شناسی شود.
شهرستان قاینات با جمعیت 116 هزار و 181 نفر و دارای سه بخش، پنج شهر و 8 دهستان در شمال خراسان جنوبی واقع شده و شهر قاین مرکز شهرستان قاینات در 100 کیلومتری شمال بیرجند مرکز خراسان جنوبی است.
7218 * 6054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.