به گزارش ایرنا، معصومه مرادیان روز سه شنبه در همایش زن، انقلاب اسلامی و هویت بازیافته که در استانداری قزوین برگزار شد، افزود: عدالت جنسیتی و ایجاد فرصت های برابر برای زنان به منظور ایفای نقش در رشد و تعالی جامعه باید مورد توجه بیشتر قرار بگیرد.
وی در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: زنان امروز دگرگون شده اند و دیگر شی واره نیستند بلکه با درک عظمت وجودی خود همپای مردان می خواهند نقش خود در جامعه را ایفا کنند.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین افزود: در بحث از عدالت جنسیتی کسانی که با انگ فمینیستی به این موضوع نگاه می کنند به اصل مطلب دست نیافته اند.
مرادیان از حضرت فاطمه، زینب و خدیجه (س) به عنوان سه الگوی ارزشمند برای بانوان یاد کرد و افزود: زنان انقلاب اسلامی افرادی نوپدید به شمار می رفتند که الگوی آنان همین سه بانوی مکرم بودند و با شعار نه شرقی و نه غربی با حرکت خود جهانی را به شگفتی واداشتند.
وی به بانوانی که در طول تاریخ در راه اسلام به مبارزه پرداختند اشاره کرد و با بیان اینکه زنان پرافتخار و شجاعی چون جمیله بوپاشا در تاریخ انقلاب الجزایر یکی از همین الگوها بوده است، گفت: در انقلاب اسلامی ایران نیز زنانی حتی بهتر از بوپاشا از جمله زهرا حسینی روایتگر کتاب دا و معصومه آباد کم نداریم.
مرادیان اضافه کرد: زنی که برای انقلاب اسلامی در میدان لاله شهید شد، زنی که با دستان خود پدر، همسر و فرزند خود را راهی جبهه کرد و در پشت جبهه خدمت کرد همگی از زنان الگو و افتخارآفرینی هستند که اگر خدمات و فداکاری آنان نبود سرنوشت جنگ و کشور طور دیگری رقم می خورد.
7388*3013
خبرنگار: پریسا نوروزی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.