به گزارش ایرنا محمدمهدی مروج الشریعه روز دوشنبه در نشست ارائه گزارش عوامل اجرایی کنگره ملی 2 هزار شهید خراسان جنوبی در دفتر نماینده ولی فقیه در استان افزود: یاد شهدا در کار روزمره ما اثر دارد و برگزاری کنگره در خصوص شهیدان می تواند مولفه های منفی جامعه را به سمت مثبت تغییر دهد.
وی اظهار داشت: اگر کسانی در جامعه تحت تاثیر مولفه های منفی استکبار قرار گرفته باشند، برگزاری این کنگره و یاد شهدا در خنثی شدن توطئه های دشمن موثر است.
نماینده عالی دولت در استان گفت: ورود در باب شهادت ادب، معرفت و دانش خاص می خواهد و از مسئولان برگزاری کنگره ملی 2 هزار شهید خراسان جنوبی تقاضا داریم با شدت و قدرت این کار را ادامه دهند تا به سرانجام برسد.
وی افزود: تاکنون به طور میانگین 60 درصد کار اصلی کنگره یادشده به انجام رسیده اما یک یا علی دیگر کار را تمام می کند.
مروج الشریعه از شهدا به عنوان چشم بینای جامعه یاد کرد که همواره ناظر و زنده هستند و گفت: شهیدان بر کار ما نظارت دارند و راه آنان شفاف و روشن است.
وی اضافه کرد: از اقداماتی که تاکنون در خصوص کنگره ملی 2 هزار شهید استان انجام شده قدردانی می کنم و امیدوارم در جلسات بعدی نمودار کارهای انجام شده به 98 درصد برسد.
استاندار خراسان جنوبی گفت: دشمن به دنبال ضربه زدن به انسجام ماست و باید با بزرگداشت یاد و نام شهدا توطئه دشمن را خنثی کنیم.
وی اظهار داشت: با این تعداد شهدای استان می توان 2 هزار کانال اطلاع رسانی برای هر شهید ایجاد کرد و دشمن برای تامین محتوا باید زحمت بکشد اما ما غنی بوده و هیچ وقت کم نمی آوریم چون مکتب اسلام غنی و پر محتوا است.
سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی هم در این نشست گفت: از 2 هزار شهید استان 435 شهید متعلق به آموزش و پرورش هستند.
علی اصغر موسوی کیا افزود: 22 مهرماه سال جاری اجلاسیه شهدای دانش آموز و فرهنگیان برگزار می شود و چهار هزار دانش آموز و فرهنگی برای حضور در این اجلاسیه دعوت شده اند که از این تعداد سه هزار و 500 نفر دانش آموز و معلم از شهرستان بیرجند و 500 معلم از دیگر شهرستان های استان هستند.
وی بیان کرد: خانواده های شهدا، مدیران کل استان های همجوار و مسئولان استانی و شهرستانی برای شرکت در این اجلاسیه دعوت شده اند و وزیر آموزش و پرورش به عنوان سخنران ویژه مراسم در اجلاسیه حضور پیدا می کند.
سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: 20 مهرماه امسال یادواره شهدای شاخص دانش آموز در همه شهرستان های استان برگزار می شود.
وی تاکید کرد: باید فرهنگ شهید و شهادت در مدارس و جمع دانش آموزان تبیین شود از این رو برای هر مدرسه یک ستاد پیش بینی شده است.
موسوی کیا با اشاره به اینکه سال تحصیلی گذشته 420 یادواره شهدای دانش آموزی در مدارس برگزار شد گفت: دیدار با خانواده شهدا، فضاسازی محیطی، نصب بنر در مدارس و دیوارنویسی با موضوع شهید و شهادت از دیگر برنامه های اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی در خصوص تبیین نقش شهدا است.
7559*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.